Er dette ancistrus sp

Hei! Jeg har tatt over ett akvarie og lurer litt på hvilken type malle dette er.
Er det Ancistrus sp?

Det er to stk den ene er lett og se i akvarie, men den andre nesten alltid gjemmer seg. Lurer også på om det er to damer. kan ikke se noe utvekster på nesen.. Å den ene er allerede ganske så lang. den andre er vel ett par cm mindre. Men godt over 6cm.

Hjelp????
den nederste er ihvertfall en sp
SP er en forkortelse av ordet latinske ordet species (også på engelsk).

Enkel norsk er SP = art.

Mvh. Are
Hm, jeg trodde man kjennte igjen ansistruser med L nummer? Er SP en egen art av ansistrus da?
Tror at når det står bare SP så er det "oppdretts" varianten. Usikker på om denne har noe L nr... Men fortsatt usikker på arten til den øveste på bilde.
Plussmedlem
Ancistrus sp oppdrettsvariant...

Og hva angår betegnelsen sp = species

Det er flere typer ancistrus sp l-nummer fks. L-054, L-045, L-032 osv. "Oppdretsvarianten" ancistrus har det latinske navnet ancistrus dollchopterus(det ser ut til at du kan ha denne). Den går under gruppen antennemaller her i Norge. Når det nevnes fks. ancistrus sp. (ancistrus art). finnes artsnavnet ancistrus, men det er ikke oprettet, eller usikkerhet om undernavnet i arten.

Mvh.Are:
AKM
"Oppdretsvarianten" ancistrus har det latinske navnet ancistrus dollchopterus(det ser ut til at du kan ha denne).

Ancistrus dolichopterus er L183.
Og dette er deffinitivt ikke L-183
Håper det går bra at jeg kupper denne tråden litt.
Er det noen som vet hva slags ancistrus jeg har?
Syntes ikke den var helt lik den på trådstarters bilde...
Ser ut som en helt vanlig ancistrus sp oppdrettsvariant.
Ok. Greit å vite.
Takk for svar, Tom K. =)
Helt lik mine nyinnkjøpte ancistrus sp oppdrettsvariant ja
Tilfeldig bekjentskap
© Ian Fuller corydorasworld.com
Reklame for plussmedlemskap