Hvite tråd ormer

Inaktiv bruker
Jeg har et nytt akvarium UTEN fisk i. Ikke matet noe der. Hvorfor får jeg da hvite tråd ormer i et nytt akvarium uten fisk og uten mat?

Hva må jeg gjøre for å drepe disse tråd ormene?

Vet det er mat til fiskene, men jeg vil IKKE ha akvarium fult av dette. Har hørt at andre fikk fult avkarium med dette og fisk ikke klar spise alle.

Hvordan må jeg gå frem for å få hele akvarium og innvendig filter reint?

Håper noen er snill å hjelper fort. Det stanker i akvarium også. Ser nesten ikke filtret lengre, helt grått vann.

Hva må jeg gjøre med grus, rot, planter?

Vet ikke om grusen tåler koking men har vurdert å prøve koke grusen.

Har å en magnet i akvarium for å rengjøre glasset.

En flytende grader stokk.

Alt er ødelagt i akvarium med tråd ormer Grusomt.
Inaktiv bruker
Ingen som kan hjelpe og vet?
Er det ingen her inne som har vært borti dette før med hvite tråd ormer uten fisk og uten mat i akvarium?

Ingen som vet hvordan bli kvitt hvite tråd ormer fra planter, grus, rot, innvendig filter. magnet, graderstokk, glass.

Ganske fortvilt her nå. Er mange hvite tråd ormer her.




Kan hvite tråd ormer overleve på ei rot som har ligget tør i over 1 år?
Kan de overleve koking?
Det er kanskje nematoder Du har
Dette tror jeg er noe som følger med snegler.


Søk på nematoder og se hva som dukker opp.
Inaktiv bruker
Jeg har IKKE snegler, ikke fisk i akvarium. Helt ny startet akvarium.


Hva gjør jeg for å bli kvitt tråd ormene fra alt i akvarium?
Inaktiv bruker
Stått med vann og midler i kun ca 3 uker.

Ingen fisk, snegler i det. ikke noe mat. hvordan fjern tråd ormer fra alt i karret. har hørt det blir kun flere og flere om man ikke gjør noe. men hva må jeg gjøre for å bli kvitt de fort.
Har lest at ved og senke ph til 4 ,så går dem i oppløsning. Skulle visstnok gå greit med plantene for noen timer,men jeg har ikke prøvd. Så lenge du ikke har noe liv der ellers,er vel det en mulighet. Du har sikkert fått dem med plantene. Kanskje dem forsvinner av seg selv etterhvert når du ikke forer. Mye planter som råtner og er næring for dem kanskje? Om så,rydd det vekk jevnlig.
Inaktiv bruker
Nei har helt nye planter som er grønne og fine.
Hvor mange ormer har du ca?
Inaktiv bruker
går jo ikke ann å telle de. De er jo under grus, i planter, på glass. små som sy tråder. syle tynne.

overlver de på roten om jeg koker roten?

og alt annet ?
Kan jo ikke koke hele karet. Er det biter igjenn av dem,blir det flere. Skulle tru dem blir borte uten mat over tid. Ellers spiser vel fisken dem,når du setter dem inn. Ph senking funker best vil jeg tro. Når du ikke har fisk der er jo det en enkel metode. Men på eget ansvar Jeg selv hadde ventet og sett om dem ble borte av seg selv. Må jo ha næring for og leve fremover
De vil uansett dukke opp igjenn senere..
Inaktiv bruker
Takk da får jeg prøve vannbytte og slamsuging da.

Noen flere forslag noen ?
Så her at noen brukte en kobbertråd i vannet for å ta knekken på noe levende kryp, husker ikke hva. Du kan jo prøve?
Jeg vil tro at de fleste organismer dør ved koking. Bare kok rota ei stund, sånn at du vet at den er "gjennomkokt".
Slike "småkryp" er vel normalt i alle akvarier? Bare at i de hvor vi har fisk, som vi som regel har, blir de spist rimelig fort. Vet ikke om de er skadelig, men skjønner at de er ulekre å se på.. har selv slike og noe andre småkryp i reke-akvariet mitt, men alternativet er jo å sette inn fisk og deretter miste reke-barna.
Tilfeldig bekjentskap
© Luis Novella
Reklame for plussmedlemskap