Steiner i akvariet?

Inaktiv bruker
Hei Jeg har et akvarie på 100 liter. Jeg har tenkt å sette noen litt store steiner i det venstre hjørne og litt utover langsiden og bygge meg nesten helt opp til vannflaten. Og kanskje plassere noen planter i mellom steinene. Tror dere dette kommer til å fungere? Og har dere noen tips på hvordan jeg kan gjøre det?
Og har dere noen tips om noe annet jeg også kan ha i akvariet mitt, så er det bare å si det!

Til slutt; hvor mange fisk kan man ca. Ha i et akvarie på 100 liter? eller for å være helt nøyaktig, 93 liter.
Hva med og bare lage 1 tråd om samme emne?? Du trenger ikke lage ny tråd med samme innlegg flere ganger for og få svar..
Sondre Biltvedt
Hei :) Jeg har et akvarie på 100 liter. Jeg har tenkt å sette noen litt store steiner i det venstre hjørne og litt utover langsiden og bygge meg nesten helt opp til vannflaten. Og kanskje plassere noen planter i mellom steinene. Tror dere dette kommer til å fungere? Og har dere noen tips på hvordan jeg kan gjøre det? Og har dere noen tips om noe annet jeg også kan ha i akvariet mitt, så er det bare å si det!:) Til slutt; hvor mange fisk kan man ca. Ha i et akvarie på 100 liter? eller for å være helt nøyaktig, 93 liter. :)


Mener du steiner fra naturen, så vil jeg ikke anbefale deg det, men det finnes nok gode muligheter i butikken. Er det i butikken så kan det jo brukes
Det er nok vekten i ett lite hjørne som er avgjørende tror jeg.
Tror dette blir tungt med bare stein.

skjære til i Styrofoam og kle den hadde sikkert vært en ide.


Men for all del
Ikke vet jeg hva ett kar tåler uten å ha noe til avlastning for høy vekt konsentrert på ett punkt. ( ønsker vel heller ikke å teste det ut) *S*

Man betaler ikke penger for stein, bruk pengene dine på noe mer fornuftig og plukk steinene gratis!
Inaktiv bruker
Jeg hadde egentlig tenkt å plukke de selv, for jeg bor på gård og det er mage steiner rundt om kring her. Men visst dere tror dette er en dårlig idè, kanskje dere har noen andre?
Stein fra naturen kan i høyeste grad anbefales. Det aller meste du finner i norsk natur er meget godt egnet. I akvariesammenheng fins det en god del fornuftigere og morsommere ting å bruke penger på enn stein i et land hvor naturen i stor utstrekning består av nettopp - stein.

Rengjør steinene (skrubb eller børste og varmt vann). Unngå kalkstein hvis du skal ha bløtt vann. Stein med metallglans bør også unngås fordi du kan risikere å trekke ut metaller i vannet. Ellers er det fritt frem. Dessuten er det moro å finne egne, fine steiner, store og små!

Stephan
Plukk stein ute du, de er vel så bra som "kjøpestein".
Husk å vask dem godt før bruk, og styr unna stein som blinker og stein med rust på.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap