Sammendrag av mine spm.

Inaktiv bruker
Hei, jeg har laget noen tråder som er like, så nå lager jeg et sammen drag av alle tråder og spm.

Jeg har 14 fisk i et akvarium på 93L
- 2 platy (2 hanner)
- 6 guppy-er (4 jenter & 2 hanner)
- 1 kampfisk (gutt)
- 3 molly (3 hanner)
- 2 dverg gurami (1 jente og 1 gutt)

Hvor mange flere fisker kan jeg ha i akvariet? Hvor mange fisk kan man ha i et 93L akvarium?
Jeg lurer også på om dere har noen forslag til andre fisker jeg kan ha i akvariet?

Alle jente guppyene mine er gravide og jeg kunne ha tenkt meg å ta en over i et fødeakvarium når den skal føde. Hvor mange barn får en gyppy? Annbefales dette? Hvordan mat skal de ha? Hvordan merker jeg at de er på vei til å føde? Er det noe mer jeg burde vite angående dette?

Jeg har også lyst til å kunne finne på noe kreativt å ha i akvariet mitt, har dere noen forslag? (Legger med noen bilder av akvariet mitt)

På forhånd takk!
Her finner du svar på guppy spørsmålet ditt..
Nå har du jo fått mange svar i de andre trådene du har laget. Når det gjelder om du kan ha flere fisk i akvariet ditt. Så er svaret at du bør vente med det til filteret har fått nok av de gode bakteriene . Når du ikke har kjørt inn filteret , så blir vannet giftig av all maten og fiskebæsjen. Du sa du hadde tilsatt ett startkit , no vet ikke jeg hvordan de startkittene er pr dags dato, men da jeg prøvde en slik for mange år siden, gjorde det nesten mere ugang enn nytte.
Så anbefaler deg å ta daglige vanntester (dråpetester), og 50% vannbytte når nitritten evt blomstrer , ta nye tester dagen derpå, og evt nye vannbytter.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap