Fødekasse eller fødeakvarium?

Inaktiv bruker
Jeg var på dyrebutikken og skulle egentlig kjøpe et fødeakvarium for jeg har hørt at fisken blir stresset i fødekassa. Men ho som jobbet i dyrebutikken sa at det var bare å putte fisken oppi fødekassa så skulle alt gå så bra så. Da gikk jeg for fødekassa, men er veldig usikker på om jeg skal dra tilbake til dyrebutikken og kjøpe et fødeakvarium i stedet, for jeg vil at den gravide guppyen min skal ha det så bra som mulig!

Skal jeg dra tilbake til dyrebutikken og kjøpe fødeakvarium? Og hvor mange liter burde akvariet være på? Burde jeg innrede det med planter? Og trenger jeg varmekolbe og pumpe og? Kjøper det gjerne visst det er lurt!
La henne være der hun er, og kjøp heller tettvokste planter hun og yngelen kan stikke seg unna i. Du kan heller plukke ut yngel etterpå, om du ønsker å fôre dem opp på eget sted...
Inaktiv bruker
Jeg prøvde dette sist gang, og da hadde jeg tettvokste planter og javamose, men alle ble spist opp under 1 time trolig av kampfisken.. Er fødekasse et alternativ da? Eller fødeakvarium?
Jeg bruker alltid fødeakvarium - hvis jeg er interessert i å beholde yngel. Godt beplantet og vannverdier mest mulig like verdiene i hovedakvariet. Mange fisker blir stresset av å flyttes over i en liten "boks".

Dette er altså min metode som hos meg gir god uttelling.

Stephan
kanskje litt off topic i forhold til fødekassen, men kampfisk og guppy skal vel ikke være i samme tank?
Herred
kanskje litt off topic i forhold til fødekassen, men kampfisk og guppy skal vel ikke være i samme tank?

Kommer helt an på personligheten til kampfisken det
Inaktiv bruker
Da tror jeg at jeg går for fødeakvarium!
Trenger jeg da pumpe og varmekolbe?
Hvor stort bør akvariet være? Minimum og maksimum størrelse.
Har dere noen tips til hvordan planter jeg burde kjøpe?
Til slutt; jeg har tenkt å beholde ca. 5-6 guppyer, hva skal jeg gjøre med resten?
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap