For mye planter i akvariumet?

Hei!

Jeg bare lurte på hva dere syntes om mitt akvarium.

Er det for mye planter for mine to 2år gamle slørhaler?
Plantene har nemlig vokst veldig mye, og jeg synes kanskje det har blitt litt lite plass til fiskene.

Kanskje jeg burde sette plantene litt annerledes?
Syns ikke det er for mye planter, men for lite akvarium. Disse gullfiskene blir altfor store for det lille akvariumet og krever vel minst 200liter.
Cathy
Syns ikke det er for mye planter, men for lite akvarium. Disse gullfiskene blir altfor store for det lille akvariumet og krever vel minst 200liter.



Er nok også enig i at fiskene burde hatt større plass, men......
Jeg for min del har 4-6 ganger så mye planter i noen av mine kar, så jeg synes det virket spinkelt med planter....
Personlig synes jeg ikke han burde så mye mer planter, siden da fisken vil få mindre plass å svømme på. (Kan hende det første bildet lurer meg, men ser ut som fisken har en relativt grei størrelse allerede)
Større akvarium stemmer jeg for!
Eller la fiskene flytte til noen med større kar.
Syne heller ikke det er for mye planter. Hva ville du bodd i, en liten stue med mange hyggelige møbler, eller et stort tomt rom? Det er bra for fiskene å ha et miljø med planter rundt seg, de føler seg tryggere og planter tar dessuten opp en del næringsstoffer fra fiskene.

Og de ville neppe takket Nei til et litt større akvarie heller, selv om de i forhold til mange andre slørhaler har et greit hjem.
Jeg syntes dette var et flott akvarium. Jeg syntes ikke det var for mye planter, men du har stort sett høye planter. Du kan med hell ha noe lavere planter også, de vil jo ikke gjøre noe med svømmeplassen til fiskene.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap