Forrige søndag fikk vi et 50l akvarium i hus, og på mandag flyttet fem mollyer, et yngel og 12 planter inn i karet.
Etter å ha lest litt her inne siste uken ser jeg at vi har gått rett i fella med å stole på akvarieselgerne i det at det er trygt å sette fisk i nye akvarier så lenge man har nok planter og litt bac terial i vannet...
Jeg har kjøpt noen vanntester, og vi har forhøyet nivå av nitritt i karet. Jeg skjønner at dette ikke er så uventet, men lurer nå på hva vi skal gjøre nå , for de seks fiskene bor jo der, og vi må løse dette som best vi kan.
I dag byttet vi ut ca 20% av vannet. Skal vi fortsette med dette hver dag til nitritten er usporbar?
Vi har ikke stoppet å fore, men følger nøye med på at foret som gis blir spist. Kanskje slutte helt med mat? Hva med yngel-fisken vår? Vi han tåle å sulte litt?
Har dere noen gode råd å komme med til en nybegynner som sitter midt oppe i de klassike nybegynnerfeilene? Vi vil jo så gjerne passe på at fiskene våre har det bra, og at de overlever alle seks...