- Hjem
- Forum
- Nybegynner
- Albino cory og gh-salt
Albino cory og gh-salt
Etter mye oppstartsproblemer med akvariet fant vi ut at det eneste "gale" var lav GH så da hadde vi i GH salt. De syke fiskene døde, men vi trodde det var fordi de allerede var syke. Så kjøpte vi nye Cory etter stund, de var glade og lykkelige til de ble syke de og. Vi byttet vann og hadde i mer GH salt såklart.
Så sier noen at det må man ikke gjøre, da blir de faktisk syke og dør.. Så hva gjør vi nå? Hyppige vannbytter og?
Hvor mye vann kan man ta på en gang? Og hvordan kan man øke GH uten salt?
Så sier noen at det må man ikke gjøre, da blir de faktisk syke og dør.. Så hva gjør vi nå? Hyppige vannbytter og?
Hvor mye vann kan man ta på en gang? Og hvordan kan man øke GH uten salt?
Postet 24.10.12 kl 19:16
Postet 24.10.12 kl 19:19
Postet 24.10.12 kl 19:22
Postet 24.10.12 kl 19:26
Postet 24.10.12 kl 19:28
Postet 24.10.12 kl 19:32
Postet 24.10.12 kl 19:51
Postet 24.10.12 kl 19:57
Postet 24.10.12 kl 20:12
Postet 24.10.12 kl 20:37
For å hjelpe med fiskedød kan vi trenge litt mer informasjon.
Hva er PH på vannet ditt? Temperatur og nitritt er også nødvendig.
Hvordan er vannskifterutinen din? Hvor mye skifter du, hvor ofte, og hvor stort akvarium har du?
Bruker du noe annet enn GH-salt som tilsetning til vannet ditt?
og sist, men ikke minst. Hvor lenge har du hatt akvariet kjørende?
Test disse tingene, så blir det lettere for oss å hjelpe deg med diagnose på fisken din. Ingen vil at du skal miste flere fisker.
Hva er PH på vannet ditt? Temperatur og nitritt er også nødvendig.
Hvordan er vannskifterutinen din? Hvor mye skifter du, hvor ofte, og hvor stort akvarium har du?
Bruker du noe annet enn GH-salt som tilsetning til vannet ditt?
og sist, men ikke minst. Hvor lenge har du hatt akvariet kjørende?
Test disse tingene, så blir det lettere for oss å hjelpe deg med diagnose på fisken din. Ingen vil at du skal miste flere fisker.
Postet 24.10.12 kl 21:00
http://akvaforum.no/forum.cfm?thread_id=70356&sr=1
Fikk aldri svar på denne tråden (mannens tråd), men du må gjerne ta en titt
Nå har alt vært bra noen uker, men så begynner problemene igjen.
Fikk aldri svar på denne tråden (mannens tråd), men du må gjerne ta en titt
Nå har alt vært bra noen uker, men så begynner problemene igjen.
Postet 24.10.12 kl 21:16
Endret: 24.10.12 kl 21:17
Jeg har sett gjennom alle disse trådene.
For det første anbefaler jeg at dere holder dere til én tråd. Så mange forskjellige tråder blir rotete, og hjelper ikke så mye med diagnose.
Jeg får heller ikke konkrete svar på det jeg lurer på. De fleste trådene deres omhandler GH og GH-salt.
Hvis vi skal forholde oss til denne tråden, kunne det vært greit å fått inn infoen her, og ikke en link til en tråd som inneholder linker til 7 andre tråder. 9 tråder er litt mye for ett problem.
PH:
Temperatur:
Nitritt:
Akvariumstørrelse:
Hvor lenge sto det til innkjøring før det fikk fisker for første gang?
Hva er vannbytterutinene?
For det første anbefaler jeg at dere holder dere til én tråd. Så mange forskjellige tråder blir rotete, og hjelper ikke så mye med diagnose.
Jeg får heller ikke konkrete svar på det jeg lurer på. De fleste trådene deres omhandler GH og GH-salt.
Hvis vi skal forholde oss til denne tråden, kunne det vært greit å fått inn infoen her, og ikke en link til en tråd som inneholder linker til 7 andre tråder. 9 tråder er litt mye for ett problem.
PH:
Temperatur:
Nitritt:
Akvariumstørrelse:
Hvor lenge sto det til innkjøring før det fikk fisker for første gang?
Hva er vannbytterutinene?
Postet 24.10.12 kl 21:33
Postet 24.10.12 kl 23:25
Har vært innom akkurat samme fella. trodde det var gh som skulle økes og alt mulig surr - hadde coryer som var syke. De ble ikke friskere, tvert imot var det nok dumt av meg å begynne å herje med vannverdier.
hvis du har fisk som liker surt vann, slik som corydoras, så trenger du sikkert ikke å øke gh. De lever vel normalt sett i vann som er såpass surt og bløtt (kontra hardt - som økt gh gjør med vannet)
hvis du har fisk som liker surt vann, slik som corydoras, så trenger du sikkert ikke å øke gh. De lever vel normalt sett i vann som er såpass surt og bløtt (kontra hardt - som økt gh gjør med vannet)
Postet 24.10.12 kl 23:32
Postet 24.10.12 kl 23:50
Postet 24.10.12 kl 23:55
Postet 25.10.12 kl 00:09
Jan Gundersen[QUOTE=sessan]coryer tåler vel heller ikke salt?? eller tar jeg helt feil nå?
Det tåler salt i korte perioder, feks behandlinger.De må overvåkes. Begynner de å "flasse" må man ta et stort vannbytte uten å tilsette salt.
Ok Bruker selv Gh + pulver, men ikke saltet fordi jeg er redd det skal skade dem.
Postet 25.10.12 kl 00:12
Postet 25.10.12 kl 10:01