Helt ny

Hei, har tenkt og få meg fisker, men har aldri hatt noen før, jeg så litt rundt og har ikke så mye plass. Jeg hadde tenkt og kjøpe 2 ancistrus og 2 platyer, vill disse passe? og hva er det minste akvariumet i liter jeg kan få til dem?
Velkommen til Akvaforum.

Bruk søke funksjonen og søk i fiskebasen på dem fiskene du ønsker deg, der kan du lese om hvilke verdier og størrelser på akvarium dem forskjellige artene bør ha.

En annen lur ting er og lese om oppstart av akvarium her så kan du unngå mange grå hår og døde fisk i starten..
Plussmedlem
Lite tips...
Ikke tenk "hvor lite kar kan jeg ha til de", tenk "hvor stort kar har jeg plass til".
Veldeig mange, meg selv inkludert har tenkt ganske likt som deg. Konsekvensen er ofte problemer. Jo større kar, jo mer stabilt blir det nemlig......
Ancistrus og Platy er bra bra kombo. Når du gjelder Platy, bør du nok heller satse på 1 hann + 2 hunner. Fiskene bør ha 60 liter eller mer. Kjøp gjerne en større tank selv om du skal ha få fisker, da blir det mindre vedlikehold. Det blir fort mye yngel, så du må nok etterhvert selge unne litt for at det ikke skal bli fult. Du bør øke gh til litt over 9, så vil begge artene trives. Jeg anbefaler også noen posthornsnegler og kanskje noen få amonoreker. Lykke til!
Tilfeldig bekjentskap
© Geir Kristiansen
Reklame for plussmedlemskap