- Hjem
- Forum
- Nybegynner
- Ancistrus forsvunnet!
Ancistrus forsvunnet!
Jeg fikk et gammelt 60 l akvarium for 5 måneder siden, og startet opp dette med 10 platy, en voksen ancistrushann og ei gammel pansermalle. Det gikk riktig bra, fiskene ynglet og jeg fant ut at ancistrusen måtte få ei veninne. Det ble han ikke særlig begeistret for, og var ganske aggresiv mot den lille nye ancistrusen (Bitteliten). Bitteliten vokste godt i to måneder, virka frisk og fin, men nå er den søkk borte! Jeg har saumfart akvariet. Jeg kan ikke skjønne at den er blitt med utskiftningsvannet heller. Er ancistrusen så aggresiv at den dreper en "liten konkurrent"? Kan gamlingen ha tatt livet av Bitteliten og gravd den ned? Hilsen Lurin
Postet 04.11.12 kl 16:22
Postet 04.11.12 kl 16:33
Postet 04.11.12 kl 16:54
Mysteriet om den forsvunnede ancistrus
Skulle heller ikke forundret meg om Bitteliten har dødd som følge av stress ved å bli jaget o.l., og så har Herr Ancistrus og kanskje Mr. Pansermalle forsynt seg...
Du kan jo også titte bak planter, pumpe og liknende steder der hvor et lik kan ha blitt begravet. Er ikke helt optimalt for vannverdiene at akvariet skjuler et lik
Du kan jo også titte bak planter, pumpe og liknende steder der hvor et lik kan ha blitt begravet. Er ikke helt optimalt for vannverdiene at akvariet skjuler et lik
Postet 04.11.12 kl 17:57
Postet 04.11.12 kl 19:18
Postet 04.11.12 kl 19:27
Hvorfor styre så veldig?! Hvis ikke den er død dukker den opp igjen...
Du tror egentlig Bitteliten har satt seg fast i en slange og da kan det ikke være stor fisk det her er snakk om, og den vil neppe forurense karet nevneverdig. Mest sannsynlig er den allerede blitt spist opp av de andre fiskene, og det er kun små beinrester igjen et sted i sanden.
Du tror egentlig Bitteliten har satt seg fast i en slange og da kan det ikke være stor fisk det her er snakk om, og den vil neppe forurense karet nevneverdig. Mest sannsynlig er den allerede blitt spist opp av de andre fiskene, og det er kun små beinrester igjen et sted i sanden.
Postet 04.11.12 kl 19:54