Deprimert fisk? hva skal jeg gjøre?


Hei... jeg har nå i 2 måneder ca hatt svarte Mollyer og et nyopprettet kar...

Vi kjøpte til å begynne med 1 hanne og 3 hunner...
Det kom da prikkesyken fra en dalmatiner Molly vi også hadde kjøpt en stund etterpå...

vi mistet da 1 hunn fisk....

Det viste seg da at vi til å begynne med egentlig hadde fått 2 hanner og 2 hunner... så vi satt igjen med 2 hanner og 1 hunn etter prikkesyken....

Vi fikk deretter kjøpt in 3 nye hunner for å gjevne det ut... Men det hadde vært en uke med 2 hanner og en hunne før vi så det.... så noe aggressiv og teritoriell adferd ble det.

Det ble mye forandring i karet av oppførsel... og den minste hannen gjemmer seg hele tiden og er sjeldent ute i stimsvømmingen til de andre...
enten står den inne i en krok bak en busk, under stein hyllen som er til malla... eller under eikeløvene... I begynnelsen trudde jeg det bare var at den sov da flere sikkert har ulik søvnrytme tenkte jeg... Men det har vært ekstremt forskjell og man ser den trekker seg unna... ( den andre hannen er mye større også).


Jeg er nybegynner på akvariumfronten og lurer i grunn på om dette er tilfelle eller om den kan ha en sykdom eller noe?
Den vurderes gis bort denne Black Molly hannen om noen har et litt større kar eller har muligheten til å ta den til seg... For den trives ikke i karet her ihvertfall... Og jeg har ikke hjerte til å se den slik... Håper på noe positivt svar og tilbakemeldinger her fra noen som er litt mere erfarne... Vennlig hilsen Sara...

(p.s. bildene er tatt med mobil og derfor dårlig kvalitet.)
Siden denne ene fisken er et mobbeoffer og ikke tør å være fremme i akvariet ditt, er det en god idè å gi den vekk til noen andre som forhåpentligvis kan gi den et godt hjem. Helst da ikke til noen som har større mollyer, men bare har noen små.

Det er en fin måte og gi en mobbeutsatt fisk en ny sjanse på Med den fiskebesetningen som er, vil det sannsynligvis ellers ikke ende godt for spjælingen om han blir værende der.
Takker for svar...

Da legger jeg den ut på gies bort og håper noen har muligheten til å ta den imot...
synd jeg ikke har noe annet kar oppe å går så lenge... så håper noen kan ta den snart
Jeg tok med den minste mollyhannen min til dyrebutikken og byttet den i en hunn på grunn av samme problem. (Jeg hadde fått tre hanner og to hunner i stedet for omvendt.) Da ble det mer harmoni i akvariet i noen uker, men nå har den minste av de to gjenværende hannene blitt mobbeoffer. Jeg vurderer å bytte ham også, eller gi ham bort. Han kommer frem for å spise (noe den lille hannen jeg allerede byttet, ikke torde), men holder seg stort sett gjemt resten av tiden.
Takker for svar... Ja, da er det et ganske vanlig problem kanskje... Skal ringe butikken å høre om vi kan bytte... Takker for tips...
The name Sara legger inn en hyperkobling som jeg kaller det, slike forbanna drit pop ups er vel ikke ønskelig på forumet
Bruker du Google chrome Hans? Jeg har en erfaring selv på at den gir pop-ups, som ikke skjer ved internett explorer... Irriterende, uten at jeg vet hvorfor!?!! Sjekk om det gjør en forskjell.

Uansett synes jeg det er flott at du sjekker ut, og gjør en innsats for dine fisker Thenamesara

Simen
Takker Simen vil det beste for di... Så det blir nok en tur til en av zoo butikkene i morgen...
Hyperkobling? Mener du der hvor det står den grønne URL? Prøvde bare legge in linken til fisken jeg skulle gi bort... Men fikk det ikke til så la den ut to ganger fordi jeg prøvde forskjellig... Den første linken funket ikke...
Det er der det står url. Jeg benytter explorer er svar på spørsmål fra en annen.
Tilfeldig bekjentskap
© Haakon Haagensen
Reklame for plussmedlemskap