Hvilken type malle er dette?

Har fått meg tre små maller, jeg er ikke sikker på hva slags type/L-nummer denne karen har. Den har hvite tupper på halen kanskje det er en "giva a way"?

Det er nok en ung Ancistrus sp. oppdrettsvariant.
Takk for svar.
Ancistrus hadde jeg lest meg frem til men er det noe nærmere latinsk navn på denne typen? Evn L-nummer?
Nei, den er så mye avlet på at den ikke har noe mer nøyaktig taksonomisk beskrivelse.
Dette er en kryssning mellom flere ulike Ancistrusarter, så den har ikke noe vitenskapelig navn eller L-nummer.
Takk da skjønner jeg litt mere, jeg har ikke noe i mot krysninger og syntes de var fine, har aldri sett maller før som har vært så arbeidsomme med å gå over glasset, jeg fikk dem i dag sammen med reka Harald, vet ikke hva slags reke det er heller med det får jeg spørre om når han kommer frem for å bli tatt bilde av!
Inge Eidem
Den har hvite tupper på halen kanskje det er en "giva a way"?

De hvite, dekorative "kantsømmene" på halefinnen har alle Ancistrus sp. oppdrettsvariant-yngel. Litt synd at de mister den etter hvert som de blir eldre og vokser. Da krymper det hvite feltet mer og mer, til det til slutt forsvinner.
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap