Hjelp raskest mulig!

Hei!

Jeg kjøpte meg to slørhaler for rundt to uker siden, men for rundt en uke siden merket jeg at den svarte begynte å få rødeflekker mot buken! ser ut som blod...Dette har bare forverret seg og det virker som om han "gir opp" han beveger seg så vidt og ruller rundt, redd for at han skal dø Noen som vet hva jeg kan gjøre? Kommer han til å klare seg? PLIIIS svar, vil ikke miste min Nemo...
Har plassert ham i et eget akvarium så han ikke smitter de andre.

MVH
Fortvilet og rådvill slørhale mamma
Vann verdier? Må nesten vite det.. Fisk som går i svært feil Ph, eller alt for høy\ lav temperatur, er mer utsatt for sykdommer enn fisker som går i optimale verdier. (fra artikkelen : Sykdom i akvariet)
Hørest ut som en sterk parasitt, fordi parasitter pleier å være røde...
Det kan også blø litt...
Den blør på ikke men ser ut som den blør innen for, hvis du skjønner hva jeg mener?
Men tusen takk for svar! Skal høre med dyrebutikken imorgen om hvilken Ph de hadde Får håpe min lille Nemo klarer seg
Katy Vandlih
Jeg kjøpte meg to slørhaler for rundt to uker siden, men for rundt en uke siden merket jeg at den svarte begynte å få rødeflekker mot buken! ser ut som blod...

Røde flekker på buken er ikke mye symptom å gi noen diagnose på, så dette blir en gjetning fra min side. Røde flekker på kroppen, da tenker jeg en bakteriell infeksjon. Det kan være for sent å redde fisken, men forsøk med Esha 2000.

Kan jeg spørre hvor lenge du har hatt akvariet ditt i drift? Hvor lenge siden er det du startet det opp?

Katy Vandlih
Har plassert ham i et eget akvarium så han ikke smitter de andre.

Når du oppdager symptomene, er det som regel for sent å tenke smittespredning. Er det en smittsom sykdom, har det nok allerede smittet de øvrige. Det er derfor best å sette han sammen med de andre igjen, og medisinere alle sammen.
Det akvariumet jeg har nå fikk jeg tak i Desember 2011, men har hatt en liten pause med fisker pga. hadde en god del fisk Men etter de døde tok jeg meg en liten pause.
Har hatt akvarium tilsammen i rundt 2år ++ men har aldri hatt noen problemer med sykdom :/ Så dette var helt nytt for meg...
Har hatt opp i noe stress salt ( husker ikke hva det heter) og en type medisin greie som jeg har hatt åpå lur i tilfelle det skulle dukke opp sykdom...
Takker for alle svar!
Ja, men nå spør jeg ikke etter hvor mange års erfaring du har, jeg spør etter når du startet det opp igjen - denne gangen, etter pausen? Når satte du i gang filterpumpa igjen, for å si det sånn? Har akvariet hatt pause, sånn at det har stått tørt? Pumpen ute av drift? Og når ble den satt i gang igjen i så fall?

Det er for å si det rett ut fryktelig dumt av deg å bare pøse oppi en medisin uten å engang vite hva den er for. Det blir som å spjelke beinet når du er forkjølet. Man bør aldri medisinere uten grunn, og første bud er å bli så sikker som mulig på at man har valgt rett medisin til rett symptom. Ikke bare gripe første og beste medisinflaske og tro at det er riktig.
Den medisinen er for alle slags sykdommer, fikk den hos dyrebutikken... Kommer ikke helt på hva den heter :/
Startet det opp igjen for tre-fire uker siden tror jeg det blir
da er nok ikke filteret innkjørt.
Bytt vann hver dag. (30-40%) og skaff deg tester.
Dråpetester, ikke strips. Anbefaler at du kjøper dem på nettet, og ikke i dyresjappa, da det er mye billigere. Sjekk ut aquamanias.no
Etter 3- 4 uker er det max opphopning av nitritt i et nystartet akvarie. Nytt litt vann hver dag i noen uker
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap