Finneråte

Har fått finneråte, kjøpt medisin i dyrebutikken, virket første gang, men kom fort tilbake og nå funker ikke medisinen, hva bør jeg gjøre?
Inaktiv bruker
Få bedre vannverdi. Sykdom komer oftest av dårlig vann, bytt vann oftere. (Hvordan er dine rutiner og hvor stort kar har du? Hvilket filter/pumpe?)
Mens du var snill å svarte på innlegget mitt, var eg å studerte fiskene. Eg har ikke lysarmatur, da den tok kveld. Det eg har sett på med skrekk og gru er at finnene er flisete fremdeles. I kveld tok eg lommelykt frem og det eg såg var fremdeles at de var flisete, men de er ikke grå lengre. Har derfor fått misstanke om at det ikke er finneråte lengre, men at det er halenapping. Har en orntlig plageånd som hele tiden dulter i de andre, når eg studerer han, er finnene hans helt fine.... Eg har hele tiden håpet at det vil gå seg til... , men tok affære og flyttet han over i en 70 l, bare for å se. Det som er trist er at dette er den flotteste fisken eg har, og har henrettet 2 andre for at eg var redd det var for mange fisk i karet, at stress var grunnen til haleråte. Never eg ikke helt ka eg skal gjøre med han viss det viser seg at de andre blir bedre
maika
Never eg ikke helt ka eg skal gjøre med han viss det viser seg at de andre blir bedre:(

Selg han? Spør evt om zoobutikken din vil bytte han inn i en akvarieplante eller noe fôr til fiskene dine. I nødsfall får du spørre om de vil ta over fisken gratis, så slipper du i det minste å ha den bølla i akvariet. Det er til fellesskapets beste, kan du si
bare så utrolig synd, akvariets stolthet. Så utrolig vakker... Ja vet eg må ta den, kan ikke la en så stor fisk gå i et 70 l akvarium....
Tilfeldig bekjentskap
© -mette-
Reklame for plussmedlemskap