Hvor lenge kan Catappablader, salat og agurk ol ligge i akvariet?

Hvor lenge kan Catappablader ligge i akvariet egentlig?

Og hvor lenge kan grønntfor som salat og agurk ol ligge før man burde ta det ut? tenker mest da på hvis det ikke blir spist opp

Takker for svar
Catappabladene lar jeg ligge til de er helt oppløst og bare stilken er igjen. Stilken hender det jeg fisker ut eller slamsuger opp.

Grønt ferskfôr lar jeg ligge et døgn før jeg tar det ut, for at det ikke skal råtne og forpeste vannkvaliteten.
tusen takk for svar da får agurken ligge en god stund til Håper bare at Ancistrusen skjønner det :P
Min erfaring er at grønnsaker ikke bør ligge for lenge i karet da de har lett for å mugne eller gå i oppløsning.

Agurk og squasch lar jeg kun ligge natten over, det vil si maks 12 timer. Salat lar jeg gjerne ligge i halvannet døgn. Forvellet salat må derimot fjernes mye raskere, og tiden henger også sammen med vanntemperaturen. Jo varmere vann, jo raskere blir grønnsakene dårlige. Blomkål har veldig dårlig holdbarhet, synes jeg. Brokkoli er bedre, men der har jeg faktisk kun brukt stilken. Gulrot holder lenger enn disse igjen. Så å gi et godt svar når det gjelder tid er ikke lett, ikke minst når det dreier seg om mange forskjellige grønntalternativer

Agurk består av 96 % vann, og er derfor et veldig næringsfattig fôr, selv om enkelte vitaminer finnes. Squasch er ikke særlig bedre næringsmessig (95 % vann), og ulempen er at den er dyrere. Det merkes når man har mange akvarier.

Selv bruker jeg nå stort sett salat (Isberg) og frosne selskapserter, da jeg er mest fornøyd med dette. Og fiskene klager ikke ;p

Sverddragere som beiter salat
[External Image]
Å, supert, det var veldig nyttig skal jeg huske. Takk skal du ha
Tilfeldig bekjentskap
© Håvard Støre Andresen
Reklame for plussmedlemskap