Ancistrus egg

I mitt akvarium (ca 160 l) har jeg Neontetra, platy (har aldri kontroll på hvor mangen det er, for di formerer seg noe helt ekstremt), noen guppyer, tre Kuhli ål og hann og hu Ancitrus. Dette er andre gang jeg får egg på mine Ancistrus. Første gang forsvant alle med en gang, og det kom tydligt fram hvem tyven var, botia. Men denne gangen har jeg sitt tre egg i fra Ancistrus som ligger framme, og jeg ser at noen platyer er å smake på dem, men munnen er ikke stor nok. Jeg har lett itte resten, men jeg kan ikke finne dem. Om dem så ikke eksisterer lenger, hvem er tyven?
Håper på raskt svar, så jeg får gjort noen forandringer til neste gang.
Det beste du kan gjøre når de har egg, er og ta ut hula og hannen og sette det i et eget akvarie/beholder til eggene er klekket. Da er du sikker på at ingen tar egg eller yngel. Lykke til
Okei, tusen takk for svar Men må jeg da ha samme vann som i det akvariumme dem er i fra orginalt, eller kan jeg vanne det ut sånn ca 50/50 (Vann fra det orginale akvariumme/nytt vann ). Jeg har fått med meg at ancistrus egg er svært følsomme for vannskifte og slikt, og jeg er litt pyse på den fronten :P
Det beste er og bruke samme vann ja. Men 50/50 burde gå greit.
Okei, Tusen takk for svar
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap