- Hjem
- Forum
- Nybegynner
- Malawi akvarium
Malawi akvarium
Postet 31.12.12 kl 00:03
Postet 31.12.12 kl 15:00
Postet 01.01.13 kl 09:16
Postet 01.01.13 kl 12:03
Inaktiv bruker
;D Det er faktisk kjeramikk, de lager falske lavasteiner at kjeramikk, det er fordi kjeramikk er tryggere å bruke i akvarium enn lavasteiner som inneholder, metaller, fosfat og andre stoffer. Stilig med sånnt oppsett, håper du får tak i, Lykke til.
Postet 01.01.13 kl 12:20
Postet 01.01.13 kl 16:22
Kan lages selv
kan fint lages selv. har kjøpt lava steiner i den lokale dyrebutikken å har brukt sandblåseren på jobb til å lage "hull" igjennom steinen. men du må vite hvilken sand du har i sandblåseren, å at det ikke er rester etter andre ting som maling å metaller i sanden.
men mangen dyrebutikker selger dem sånn ferdig med hull.
personlig ville jeg brukt kalksteiner i karet hvis du skal ha malawi oppi der, 1 steinene er fine som dekor, 2 de hjelper deg å lage vannet hardt. å det går ann å lage lignende "huler" i kalksteiner også.
men mangen dyrebutikker selger dem sånn ferdig med hull.
personlig ville jeg brukt kalksteiner i karet hvis du skal ha malawi oppi der, 1 steinene er fine som dekor, 2 de hjelper deg å lage vannet hardt. å det går ann å lage lignende "huler" i kalksteiner også.
Postet 01.01.13 kl 21:08
Endret: 01.01.13 kl 21:10
Eneste som er dumt med kalkstein er at de blir innmari fort grønne av alger. .Jeg har selv tanganyika og har både kalk og lavasteiner i karet..
Ta en titt under hvis du vil se hvordan jeg har bygd opp karet mitt :
<embed src="http://www.youtube.com/v/fte_1VcjxUc?hl=nb_NO&version=3&rel=0" type="application/x-shockwave-flash" width="560" height="315" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true"></embed>
Ta en titt under hvis du vil se hvordan jeg har bygd opp karet mitt :
<embed src="http://www.youtube.com/v/fte_1VcjxUc?hl=nb_NO&version=3&rel=0" type="application/x-shockwave-flash" width="560" height="315" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true"></embed>
Postet 02.01.13 kl 00:00