Nybegynner med gravide platyer

har to gravide platyer her. har puttet dem over i eget akvarium, men den ene har sett sprekkeferdig ut i en ukes tid. hun har også fått den hvit 1mm lange "tråden" jeg har sett litt skriverier om her.
jeg tenkte hun kanskje ville ha litt fred, så jeg tok henne over i fødekar i går. men det skjer ikke noe forløpig. er redd for at hun går på overtid. hun er dessuten veldig rød ved gjellene. er det normalt?

legger ut et bilde av henne her også..
Slipp henne ut, og kjøp planter som vasspest, L. Sessiliflora, pistia og andre småbladede planter som javamose(i den rekkefølgen). Du kan evt ha noen få unger i fødeboksen, men mammaer vil helst være kunne gjemme seg inneblant plantene
hun har fått en plante som flyter oppi fødekaret.. er ikke det bra nok?
hva med den andre hunnen, da vil jo hun også spise ynglen som ikke er kjapp nok til å gjemme seg?? eller?
hva med røde gjeller??
Inaktiv bruker
Om de andre spiser opp yngelen er det ikke nok planter. Mose er veldig bra for å skjule yngel og flyteplanter med STORE røtter.
Fødekaret vil dessvere bare stresse fisken.
BTW, den så ikke serlig mørk ut i baken, sikker på at hun ikke har kalvet?
Så minner den meg litt mer om en sverddrager ho enn ei platy hoe, pga størelsen og fargen.)
det ble ingen stor suksess med platy yngelen da jeg måtte reise på sykehuset med datteren min en uke. når jeg kom hjem og fikk tatt ut mødrene var det bare to yngel igjen, og de siste to dagene har jeg bare sett en.. men i dag når lyset kom på i hovedkarret mitt i dag fikk jeg gleden av å se masse pallet siclide yngel.. foreldrene der er veldig flinke til å holde flokken samlet og andre på avstand. regner med bedre lykke der..
Tilfeldig bekjentskap
© Jeff Rapps
Reklame for plussmedlemskap