Triks for å fange håpløse fisker ? haster litt.

Huff, jeg får rett og slett ikke fanget de siste to fiskene !! De skal flytte til et annet kar. Har nå holdt på lenge, med pauser mellom for at de skal få roe seg. Men med en gang de våger seg frem, og ser at jeg dukker opp, så forsvinner de bak alle plantene :-/ Der ser jeg dem ikke en gang.

Jeg hadde virkelig håpet å slippe å ta bort alle planter og røtter, for nå har det fått vokst seg så fint til.

Og har en bøtte med fisk som skal flytte inn, så det nytter ikke å prøve å fange dem etterpå heller for da skremmer jeg vel livet av de nyinnflyttede,

Finnes noen supergode triks??

Skal prøve noen ganger til, men så tror jeg at jeg gir opp, det stresser bare alle sammen som er i karet og det er ikke bra for dem.
Inaktiv bruker
to hover.
Fiskefelle. Lag selv av en brusflaske :o)
Hvilke fisker?

Selv bruker jeg ofte strø litt for inni en stor hov, da mine vanskeligste var noen glupske jævler.
Det er snakk om en platy og en sverd drager. Nå er de fremme og erter meg igjen. Med en gang jeg nærmer meg så gjemmer de seg. :-/
Av hensyn til alle fiskene, så får de midlertidig bli værende. Så får jeg heller prøve om et par dager når jeg mater de, og se om jeg kan få fanget de inn.

De andre har nå flyttet over, og jeg håper de blir gode venner. Ellers blir det reddningsaksjon.
Det hjelper veldig å redusere vannstanden så den ikke er vesentlig høyere enn høyden på hoven. Da er det ikke så lett å slippe unna. Skal allt fanges burde ikke dette være noe problem. Skal det annen fisk inn i karet eller ikke all fisk ut blir dette som et stort vannbytte. Hvis ikke karet er for stort hjelper det å ta vare på noe av vannet i bøtter for å fylle tilbake når fisken er fanget.
Stemmer det med at det er lettere om det er mindre vann ja !

Erfaringsmessig har jeg måttet tømme karene for planter, og det måtte jeg i 128 literen. Men i 160 literen hadde jeg ikke lyst til det.
Hadde vannbytte i går.

Nå sitter jeg og studerer de forflyttede. Får prøve å ta de to andre etterhvert, hvis ikke så får de bli der, eller jeg prøver ved vannbytte når jeg senker vannstanden likevel .

Fiskene er fremme og svømmer og det er positivt

1 128 literen er det nå bare to sverd dragere, de venter nok på etternølerne.
Samt en corydoras som havnet i feil kar. Skal prøve å fange han også etterhvert, så kan får komme sammen med vennene sine igjen.
Hei jeg bruker og ordne dette da det begynner og mørkne ute, da slår jeg av lys i karet og nesten alt lys i rommet (slik at det blir litt shimmer i karet) for så og sette meg til med en stol. Tar da en stor hov nede i vannet og venter. Bruker også en kraftig led lommelykt og lyser på fisken da den kommer frem for å paralysere den litt.
Gi di litt mat nor di kommer opp for å spise tar du dem med hoven eller neven
Tilfeldig bekjentskap
© Yu-Chia Chang
Reklame for plussmedlemskap