Alger i vannslangen

heisan..

jeg har tetratec xe 700 filter og oppdaget i dag etter litt over en mnd. masse alger på slangene både in og ut fra pumpen. Jeg trodde vannet ble så pass renset at det ikke ble noe alger av det vannet som kommer ut igjen... tar jeg feil? Og sist men ikke minst, hvordan i alle dager skal jeg få renset 2 meter lange slanger innvendig ????
Det finnes egne slangerensebørster til dette. F.eks. her.
Å rense filterslanger er noe de fleste eiere av utvendige filtere må gjøre fra tid til annen. Det varierer litt hvor ofte, men man må nok gjøre det en og annen gang. Slangene blir ellers litt tettet til av slam, avleiringer og evt alger, og dette hemmer sirkulasjonen.

En slangerensebørste er en liten "skorsteins-feierkost" i enden av en lang, litt stiv tråd, som lar seg føre gjennom slangene. Dra feierkost-busta frem og tilbake gjennom slangen noen ganger og skyll til slutt, så blir de gullende rene innvendig igjen.
tusen takk for informasjonen, jeg trodde jeg hadde gjort noe feil hehe.. men da vet jeg hva jeg skal gjøre takk skal du ha
hvilken av disse på linken du ga meg kan jeg bruke til mine slanger til tetratec tror du ????
Tilfeldig bekjentskap
© Andreas Bjørvik
Reklame for plussmedlemskap