Kan fisker lage lyd ??

Hoppet i stolen her !
Kan fisker lage lyder ?? plutselig kom det en rar klikkende lyd fra akvariet, og det var ikke en sånn pumpe lyd.

Enten er det fiskene, eller så har de dyttet til gaffelen som holder agurken, slik at den laget lyd mot glasset .

Men skvatt gjorde jeg ialelfall hehe.
Jada, flere fisker kan lage lyd. Vår hjemlige saltvannsfisk knurren har fått navnet av den "knurrende" lyden den kan gi fra deg.

Stephan
Det fins noen fisker som utgir en ellektrisk puls slik at di kan komunisere med hverandre men det hvar nok gafelen
Praktbotiaene vi hadde tidligere lagde skikkelige klikkelyder når de spiste og flere av L-mallene "piper" når de er over vann
Botia "knakker" ofte på glasset.
Hvilke fisker har du?
jeg har opplevd scalare og enkelte barber lager en sånn klikkelyd, corydoraser som lager hylelyd når de fiser, og noen maller som lager en skrapelyd/vibrasjon med brystfinnene.

Så ja, fisker kan lage lyd, men selfølgelig ikke slik vi lager lyd.
Begynner å tro at det er gaffelen de har dyttet mot glasset, men har altså følgende fisker

gullgurami
perlegurami
fantomtetra
corydoras
ansistrus oppdrettsvariant
kuhliåler

er dette typiske fisker som lager lyd?
Pictus-maller (Pimelodus pictus) lager en slags "skrapende" lyd, særlig hvis de blir stresset/fanget.
Ancistrus kan i visse tilfeller knurre. men har kun opplevd det når jeg har løftet dem opp fra vannet.
Hehe da tipper jeg at de dyttet borti gaffelen med agurk. Men skal si jeg hoppet !
Perleguramiene mine lager masse lyd, så det kan godt være dem
dyttet til gaffelen som holder agurken, slik at den laget lyd mot glasset

Mine harniskmaller gjør dette hele tiden. Så jeg tipper at det er ancistrusene dine.
Tilfeldig bekjentskap
© Willy Andre Ottesen
Reklame for plussmedlemskap