Valg av akvarium :)

Hei, jeg skal kjøpe nytt akvarium og står mellom cat gato caribbean 180 liter og ferplast Dubai 190 liter. Hvilket bør jeg velge og hvorfor?
Hjelper deg litt og lenker til akvariene, det er kanskje ikke bare meg som aldri har hørt om de to før, og det var ikke lett å finne noe fornuftig heller. De er begge "spesialister" på alt mellom himmel og jord, jeg ville gått for Juwel til den prisen de oppga. For meg som driver med planter er lys viktig, jo mer jo bedre.

Cat Gato her, Ferplast sine sider var helt imponerende rotete og lite informative , men Ruud har skrevet mye da han registrerte akvariet sitt. Han har en egen tråd, kanskje han har delt erfaring i den?

Ja, lyset var det jeg la merke til også. Cat gato har 2x30 watt T8 rør, mens Ferplast har 2x39 watt T5 rør. T5-rør er bestemt å foretrekke.

På den annen side har Ferplast 8 cm mer vanndybde, så kanskje vinningen går opp i spinningen her ...
Ferplast er et relativt annerkjent merke på alt mulig innen dyrehandelen, og har vanligvis ok kvalitet. Jeg har sett på det karet selv, og syntes det virker bra.
Tilfeldig bekjentskap
© Ina Kristiansen
Reklame for plussmedlemskap