Hvordan vaske ned et brukt skittent kar uten bruk av såpe???

Hei vi har kjøpt oss et brukt kar... Var litt uhelsig da selger oppgav feil cm på karet også... Så det passer ikke inne i stuen... Går utenfor ved en dør... ;((
Men har tenkt å gjøre det i stand å prøve å få solgt 325literen vidre...

Noen som har noen triks for å få fjernet gamle rester på glasset? Grønne inntørka flekker...
Har selvfølgelig brukt en svamp mem noen flekker sitter igjen... Finnes det noen midler man kan bruke siden man ikke kan bruke såpe??
Takker for alle tips...

Litt smålei meg for at vi ikke kan ha karet... Men får gjøre det beste ut av det...
Har blitt fortalt at eddiksyre tar knekken på det meste og er effektiv på gamle inngrodde algerester osv – og det skader ikke fisk som skal inn i karet senere.
Du letter jobben hvis du begynner med å fylle opp karet med håndvarmt vann og lar det stå noen timer. Da har mesteparten av inntørkede alger og annen møkk myknet og er lett å fjerne.

Stephan
Jeg bruker ofte hvit filtvatt til å vaske karene med, de syntetiske fibrene er gull til å få bort ting som sitter godt. Ellers ville jeg tro algeskrape får bort mye?
Er det kun noen få flekker igjen, ville jeg brukt barberblad. Meget effektivt
Saltsyre er harmløst og effektivt. Kjøpes der maling selges. Tynn ut i henhold til flasken og bruk for all del gummihansker...
Godt over halv-varmt vann som nevnt, fyll opp karet helt og la det stå litt, da er det forholdsvis enkelt å bli kvitt flekker med filtervatt og algeskrape. I kar jeg vil ha fort opp igjen bruker jeg Salmi eller 35% hvit eddik, men du skal jo ikke ha det opp fort hos deg selv stakkars, så da ser jeg ingen grunn til ikke å bruke klorin rett og slett. Blir ikke renere. Bruker det uten skrupler her i karanteneboksene som imellom slagene står i solfylt vinduspost med stiklinger...
hei vis dette sitter på glasse kan du bare bruke
det samme som en malings skrape bare du har et skvast blad i enden å skrape det lett av uten skraper, bruker de same bladene som jeg har i en stenli kniv, brukes til gips sjering etc.
Oj oj... Her var det mange gode tips Tusen takk skal dere ha... Eddik har jeg alltid i skapet så det får jeg ihvertfall prøve... Og salmiakk har jeg nok et sted på badet her...
Men ja selvfølgelig litt lunka vann burde vel ha mykna det opp... Hehe... Ingen farer for riper med barberblader? Passe på at de er helt nye ihvertfall kanskje...

Tusen takk... Var til god hjelp dette
Tilfeldig bekjentskap
© Holger Lockertsen
Reklame for plussmedlemskap