Gjørme

Inaktiv bruker
Går det å ha gjørme i akvariet og hvor får man tak i det hvis det går?
Hvorfor i all verden skal du ha gjørme i akvariet?
Inaktiv bruker
Slamkryper
Inaktiv bruker
Slamkryper lever i brakkvann så da må du sette opp ett saltvanns akvarium med land del og så høyt under taket at den ikke hopper i lyset. (Du blander bare mindre salt, men ellers samme prinsipp som i saltvann.)
Inaktiv bruker
Ja, jeg vet at det er en brakkvanns fisk, men takk for svar. Men vet du hvor man får tak i "trygg" gjørme?
Du skulle kanskje spurt om dette i brakkvannsdelen, da er det større sjans for at du får et skikkelig svar
Hvis du skal ha gjørme i ditt brakkvannsakvarium, ser jeg ikke for meg at du får tak i det andre steder enn på en gjørmestrand i sjøvann. Hvor trygg den er, f eks når det gjelder tungmetaller og andre skadelige stoffer, tror jeg neppe noen kan svare på. Og å vaske gjørme, tror jeg har sine utfordringer.

Stephan
Inaktiv bruker
Takk alle sammen
Et raskt søk for og finne ut hva slamkryper var fornoe, kom jeg over denne siden. Har ikke lest alt men det virker som den tar for seg det meste

Lykke til!
Inaktiv bruker
Takk
Om jeg ikke tar helt feil, er slam det naturlige habitatet til slamkrypern. I naturen graver den seg tidevannshuler den formerer seg i.
Tilfeldig bekjentskap
© Ir
Reklame for plussmedlemskap