Ciklide med fisk i halsen..

Jeg har en gruppe med satanoperca daemon,men i dag så jeg den ene med halvparten av en guppy stikke ut av munnen dens.Det er tydelig at den sitter fast,for da jeg skulle fore dem så jeg at den forsøkte og plukke opp mat uten stor hell.Den er ca.8-10cm,Jeg har tidligere med annen fisk dradd fisk ut av halsen,men det ser og høres ikke bra ut og det er jo selvfølgelig pga gjellene som da stritter imot.Hva burde jeg gjøre?Vet jo at den til slutt vil råtne og løsne,men det er vel ikke bra det heller..
Den er ikke bare full av andre Guppy? Ene Heroina isonycterin'en min hadde seg et raid på ottoer rett etter de flyttet inn i karet, 2-3 stykker på rappen og endte med at han svømte rundt med en sprellende hale i et døgn før han fikk siste rest nedpå. Var klin umulig å få den ut for meg, har sett samme greien med ene Krobia Xinguensis paret mitt også som gikk berserk med en stim Phyrrulina Spilota, til tross for størrelsen.
Ciklide med fisk i halsen..
Jo,det kan jo være det,men har ikke sett de jage rundt på mindre fisk og jeg sitter og følger med på de det meste av dagen,for karet er rett ved siden av sofaen Jeg ser nå at det ikke er noe forandring siden i går så jeg får la det gå ut dagen før jeg bestemmer meg for hva jeg skal gjøre.
Da Ivanacaraen min halvveis slukte en otto, tok jeg den ut av akvariet etter 2 døgn for å "operere" ut ottoen med pinsett. Men da jeg hadde fått den oppi bøtta med nellikolje, la jeg merke til at den hadde kvittet seg med ottoen mens jeg jaktet på den, så da var det bare å slippe den tilbake i akvariet.

Så etter min begrensede erfaring med slikt, klarer de å ordne opp selv, men det kan ta noen dager.
Ja,etter og ha tenkt meg om litt og lest deres erfaringer tror jeg at jeg bare lar det gå sin gang.Jeg tror att problemet er at den har tatt en litt for stor fisk og at når den skulle svelge den så merket den at den var for stor og prøver da og spytte den ut igjen,men det blir jo vanskelig pga.at gjellene til den døde fisken vil stritte imot.Jeg har dradd fisk ut på tidligere fisker og det er ikke noe behagelig opplevelse og jeg tror jeg gjør mer skade enn at den forsvinner av seg selv.Den vil sikkert begynne og gå i oppløsning etterhvert og da blir det nok lettere og bli kvitt den selv.Men i og med at jeg sitter og ser på de dagen lang liker jeg ikke hva jeg ser Får håpe det har løst seg selv i løpet av morgen dagen...
Tilfeldig bekjentskap
© Harald Ebeltoft
Reklame for plussmedlemskap