Krise! egg i transport pose!

hei, etter en times med kjøring da vi endelig kom hjem oppdaget jeg dette! noen som vet hva jeg skal gjøre nå? og hvem det er sine egg? har 1 ancistrus og 2 corydoraser
Plussmedlem
De har nok garantert ikke lagt egg der på "ordentlig"... det er nok noe som har kommet av stress eller noe sånt, noe som betyr at de er ubefruktede. Er alle fiskene friske?

Egentlig syntes jeg dette virket utrolig rart. Har ikke hørt om noe sånt før, men... det meste er vel mulig Og selv om dette er en av de enkleste artene å drette - jeg tror ikke de gjør det i pose!
Ja dem er friske, dem var viss gjennom en 1.klasses reise hvordan blir dem befruktet?
Eggene er nok fra coryene.

Hvis de ikke er befruktede er det lite du kan gjøre for å få dem det. Det Anders K er at hunnene slipper løs ubefruktede egg fordi de er stresset, og at hannen dermed ikke har befruktet dem. Hvis det er tilfellet er det ikke annet å gjøre enn å kaste dem.

Har forsåvidt sett fisk legge friske egg i poser tidligere jeg, men da har det vært snakk om ciklidepar.
Legg eggene i en håv som du legger på kanten av akvariet slik at eggene ligger i vann selvfølgelig. Legg helst håven en plass hvor det er litt sirkulasjon. Vent 3-5 dager og se om det kommer noe yngel. En vet jo tross alt aldri hva naturen får til
Hvis eggene blir helt hvite er de ikke befruktet.

Jeg gjorde det slik med noen egg jeg fant, og så svømmer det 50 - 60 corydoras sammen med rekene som jeg ikke aner hva jeg skal gjøre med.
Egg i transportposer
Har opplevd det samme selv. Da jeg var hos Stendker Discus i Tyskland og kjørte hjem 34 timer med discus i poser så var det noen av hunnene som hadde lagt egg i posen på veien hjem.

De var ikke befruktet for å si det sånn... (1 fisk per pose)...

Hvorfor er dette krise forresten?
Amazonas
Har opplevd det samme selv. Da jeg var hos Stendker Discus i Tyskland og kjørte hjem 34 timer med discus i poser så var det noen av hunnene som hadde lagt egg i posen på veien hjem. De var ikke befruktet for å si det sånn... (1 fisk per pose)... Hvorfor er dette krise forresten? :)


første gang jeg har opplevd at fiskene har lagt egg så jeg viste ikke hva jeg skulle gjøre og var redd for at dem skulle bli spist opp
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap