Kan malle yngel trekkes inni vannfilteret?

Har for første gang fått Malle yngel i akvariet mitt og er nå redd de kan trekkes inn i vannfilteret. Er det en reel fare for det? Og hva kan jeg eventuelt gjør for å unngå det? De er ca 1 cm store og kanskje to uker gamle, noen har rømt ut av hulen nå, mens de fleste er igjen inne. Har gullbarber også i akvariet. Kan disse være en fare for malle yngelen?
Hei. Jeg vil anbefale deg å finne noe å ta rundt filteret.. jeg brukte litt nett fra en gammel hov jeg hadde liggende. klippet ut nettet og festet det med strikk rundt filteret (innsuget) til yngel ble store nok..
Takk skal du ha. Da skal jeg klippe i stykker hoven min og dekke til innsuget
Eller en nylon strømpe / strømpebukse.
Det viser seg at jeg ikke får det til, da filteret er en kasse som står horisontalt i det ene hjørnet, som ett fast filter og pumpehus og jg får ikke noe rundt det, så jeg klarer ikke feste hverken netting eller nylonstrømpe...?.
Det er ett 80 liters juwel akvarium om det sier noe...Har nå prøvd å bare tette til det øverste filteret med noen svamper jeg har trykket inntil. Men da blir vel filtreringen av vannet dårligere?? Disse malle ynglene var ikke planlagte, mn veldig morsomme å få. Jeg har kun hatt to kjønn i en måned og eggene ble lagt inne i en kanon. Var ikke forberedt på at det skulle gå så fort.
Tilfeldig bekjentskap
© Håvard Støre Andresen
Reklame for plussmedlemskap