Haster!!!

Inaktiv bruker
Hei, jeg har en hårfin revne i akvarieglasset men kan det sprekke?

Takk for alle svar.
Tror ikke jeg hadde tatt noen sjanse og ville nok ansett det som en stor sansynlighet for at det kunne skje ja
Jeg ville skaffet et nytt kar så fort som mulig, å tappet ut vannet av det sprekte før du har vann utover hele rommet.
Hvor bor du? Jeg har et 160L kar stående i Sarpsborg hvis det trengs
Inaktiv bruker
Det er kjøpt i slutten av oktober og jeg har ikke merka revna før nå, vil garantien dekke det, kosta 3000 kr!
Jeg ville i alle fall hørt med dem, er jo ikke verre enn at man får et nei evt. Men har du egen forsikkring på akvarier?
Inaktiv bruker
Nei, har ikke forsikring, jeg er 13 år å det blir ikke enkelt å skaffe mer penger. Jeg har jobb der men har jobba der en dag men har brukt mye penger der. Men nå sitter jeg hjemme for jeg er sjuk men tror dere at butikken vil ta det inn å gi meg et nytt siden jeg jobber der? Men vet ikke om jeg har lagd den eller den alltid har vert der.
hvor i landet bor du? sikkert flere som kan hjelpe deg.. jeg har også noen små kar stående ubrukt..
Inaktiv bruker
Anbefaler dere meg å spørre på butikken først?
Ja, snakk med butikken. Ta gjerne med mamma eller pappa for å unngå at de er uærlige i butikken.
Inaktiv bruker
Ja, da skal jeg det. Men bare kom med noen mer tips
Hvor i landet bor du? Som nevnt er vi vel mange som har kar og sikkert noen som kan bistå også

Det er absolutt verdt å sjekke med butikken. Hva sier kjøpsloven og evt andre lover? Akkurat nå er det helt stillestående oppi hodet på meg, men må kunne finne ut noe? Lover finnes i alle fall på lovdata, men det må jo vites hva en søker etter. Og dessverre er jeg litt tom i hodet akkurat nå. Men kanskje noen andre kan komme med innspill?

Og for all del, ikke gå alene. En butikk vil neppe ta en 13-åring seriøst eller sno seg unna. Og har du loven på din side er det utrolig surt. MEn dessverre blir ofte unge behandlet slik. Så klart, noen gjør det ikke da. Så alle er ikke like, men ingen vits i å ta en sjanse. Har visse erfaringer som er pyton selv. Og jeg var da myndig. Måtte faktisk ha med min far for å banke i bordet og få ting igjennom. Så be en av foreldrene dine å bli med. Skal myetil for selv å lage ripe i glasset da. Da bør du vite at du har gjort det i alle fall
Inaktiv bruker
TUUUUSSSSEEENNN TAAAAAKKK for at dere hjelper meg, dette betyr mye for meg. Men har en algeskraper som jeg kjøpte der som det er en stålkant på hvet ikke om den har lagd ripa, men er ganske sikker på at det ikke er den for jeg tar alltid veeeldig forsiktig med den den sjeldne gangen jeg bruker den å ripa er ganske bua, da for jeg bare høre med butikken da.
Inaktiv bruker
Har du ripe i glasset eller er det sprukket?
Inaktiv bruker
Ripe inne i akvariet.
Hvis det bare er en ripe, og ikke en sprekk er det nok ikke farlig.
Enig, det er stor forskjell på ripe og sprekk. En ripe kan vare livet ut, en sprekk vil ikke vare. Så er det bare en ripe, ja det er sykt irriterende, men gjør ikke noe. Det er mange eldre kar som har riper
Inaktiv bruker
Er det noe jeg kan gjøre for å få ripen bort. Ripen er ikke så langt nede i akvarie, høyere en 50% vannstand.
Inaktiv bruker
Bytte glasset? Men riper er lett å få og det er ikke mye å gjøre med dem.
Jeg hadde ikke stresset med en ripe! Hvis det bare er en ripe så er d såklart kjipt, men d går fint! Riper vil dukke opp før eller siden uansett.. ikke til å unngå i lengden... dessverre!
Adina
Jeg hadde ikke stresset med en ripe! Hvis det bare er en ripe så er d såklart kjipt, men d går fint! Riper vil dukke opp før eller siden uansett.. ikke til å unngå i lengden... dessverre!


Signerer Adina jeg.
Tilfeldig bekjentskap
© Andreas Bjørvik
Reklame for plussmedlemskap