T5 lysrør til juwel rio 180l?

Hei!
Jeg sliter med å finne ut hvilken størrelse/w jeg skal kjøpe i lysrør til karet mitt.
På de lysstoffrørene jeg har nå står det "25w/89" Hva vil det si? Jeg målte de også i cm og kom frem til 75cm.
De jeg har nå er "Philips" akvarielys. (om jeg skal tro det som står på lysene)
Huff, nå føler jeg meg dum :p
sikker på at det er et juwel armatur? T5 rørene til Juwel har vel 742mm lengde og er på 35 watt. Juwel er jo kjent for og bruke egne rør. Men mulig Phillips har noe som passer med egen styrke?
Forresten, her er link til orginal Juwel rio 180 armatur og det stemmer ikke med målene dine ser det ut til.
Armaturen ser helt lik ut, det er bare de lysrørene jeg ikke skjønner meg på. Stusset litt over at rørene het Philips og ser ut som at de kommer fra en dagligvarebutikk. (Fulgte med karet)
Rørene til Rio 180 er 89.5 cm, tror jeg. Så lengden stemmer vel forsåvidt med merkingen. Men styrken burde da vært 30w hvis det er T8 rør... Kan det være som Kabel sier, at det ikke er en original lystopp ? Er den heldekkende ?
Merkelig, kjøpt brukt regner jeg med? Hvor lang er selve toppen hvor armaturet er festet?

Bilde?
Jeg har Philips lysrør i mitt juwel, røret ble kjøpt i dyrebutikk
Karet har lysarmaturen som går over midten på karet, og på hver side er det lokk som kan vippes opp og evt taes av når vi bytter vann.

Skal ta bilde av det nå og legge ut så fort jeg kan.
Det er mulig at Phillips produserer rør for Juwel, kanskje.
Ja, ta bilde er du snill og ta gjerne mål av lengden på karet, for her er det noe rart, i følge Juwel sine sider så stemmer ikke rør lengde opp mot Rio 180

Men T8 rør og muligens Rio 120 kan se mer riktig ut.. Hehe
Vision 180 er det du har ikke rio..

men her er link til original armaturet og det er 35 Watt hehe
Ja, det forandrer saken. Da stemmer det med 25w.
Så da spørs det om ikke du har Juwel vision 180 med T8 25w

Ikke Rio 180 med T5 rør..
SilverShaded
Ja, dette må være et Rio 125 kar, ikke 180.


Vision 180.

Rio har ikke buet front..
Da har mannen lurt meg! (Han jeg kjøpte det av altså)
Gud, nå ble jeg nesten skuffa.
(Dersom det er rundt 125l )
Kabe
[QUOTE=SilverShaded]Ja, dette må være et Rio 125 kar, ikke 180.


Vision 180.

Rio har ikke buet front..
Som du ser, endret jeg posten da jeg så bildet. Men de to (Rio 125 og Vision 180) bruker samme rør. Og står det 25watt på det, så er det T8.
Sjøstjerna Sissel
Da har mannen lurt meg! (Han jeg kjøpte det av altså) Gud, nå ble jeg nesten skuffa. :( (Dersom det er rundt 125l )

Neida...karet er 180 liter, det er bare ikke et Rio, men et Vision-kar.
Sjøstjerna Sissel
Da har mannen lurt meg! (Han jeg kjøpte det av altså) Gud, nå ble jeg nesten skuffa. :( (Dersom det er rundt 125l )


Neida.. Vision 180 er det du har, det er på 180 liter.

Men rio 125 og vision 180 har samme type rør..
SilverShaded
[QUOTE=Kabe][QUOTE=SilverShaded]Ja, dette må være et Rio 125 kar, ikke 180.


Vision 180.

Rio har ikke buet front..
Som du ser, endret jeg posten da jeg så bildet. Men de to (Rio 125 og Vision 180) bruker samme rør. Og står det 25watt på det, så er det T8.


Ser det nå, og ser jo at vi svarer stort sett det samme her, så godt vi er enige i alle fall.. Hehe
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap