Sae i lek eller sykdom?

tidligere i dag observerte jeg at 2 av mine SAE svømte rundt hverandre,som en dans,og nappet litt i hverandre. akkurat lik oppførsel som mine guramier har når di er i lek. men SAEene mine mistet den sorte stripen mens di var i gang med dette dansestuntet...
er det slik SAEene driver lek,eller prøver di bare og herme etter guramiene mine i karet. eller e di blitt syke på noe vis? må også si at di sorte stripene var tilbake som normalt 2-3 min etter di var ferdig med oppvisningen.

alle 10 SAEene stimer fint igjen nå. ser ikke ut til og være noe problem.

vannverdier:

ph: 7.5
no2: 0.0
no3: 1
nh4: 0.05
gh: 2
kh: 3

temp: 26 grader
hor også vert inne på profilen til SAE og sett på oppdrett. og det er bare en person som har fått det til. men jeg klarert ikke og lese hele hans beskrivelse på hvordan det foregikk.
Stripene blir borte i lek,og kommer tilbake etterpå. Helt normalt
Godt og vite. takk.
Regner med det er så og si umulig at det kommer yngel, og at di vokser opp, i selskapsakvariet mitt. Men sjekt og se at di kan kose seg.
Noen som har linker eller mer info ang SAE i lek. Og hvor di eventuelt legger egg o.l. står liksom litt lite ang det her i fiskedatabasen. Ikke at jeg tror jeg skulle fått det til,men det hadde vert greit og såde inne med litt mer kunnskap om SAE i lek. på forhond takk.
Utanför af
Hej!
Du får väl söka på Crossocheilus siamensis utanför AF. Jag hittade den här videon.
Apistojohan
Hej! Du får väl söka på Crossocheilus siamensis utanför AF. Jag hittade den här [URLBLOCK1].


takk for svar... har funnet utrolig mye innteresang lesing om SAE i lek,ved og google det.
Tilfeldig bekjentskap
© Tove Mikkelborg
Reklame for plussmedlemskap