Trenger hjelp fort ang varmekolbe!!

Hei! Kjøpte nytt akvarium for en stund siden, juwel rio 125 inkludert pumpe og varmekolbe (100w). Problemet mitt er at varmekolben ikke viser temperatur, så lurer på om noen vet hvilken grad den står på mitt i mellom + og -??
på min står det minimum 16, og max 32.
24C i midten
oscarf
på min står det minimum 16, og max 32. 24C i midten

Tusen takk! Hvor fant du det?
Hei,
Du må ha en temperaturmåler I akvariet slik at du kan stille inn varmekolben på den temperaturen du ønsker I forhold til hvilken fisker du har.

Det er lurt og stille den lavt (mot -) i begynnelsen slik at du kan jobbe deg oppover.
Du vil normalt få høyer temperatur en det romtemperaturen der akvariet står er, dette pga av at lys og pumpe utvikler varme som overføres til vannet.

Den laveste temperaturen er normalt om morgen når lyset har vært av lenge og romtemperaturen er på det laveste.

Det fleste operer med en temperatur mellom 26 og 28 grader normalt.

Mvh Terje
Terss
Hei, Du må ha en temperaturmåler I akvariet slik at du kan stille inn varmekolben på den temperaturen du ønsker I forhold til hvilken fisker du har. Det er lurt og stille den lavt (mot -) i begynnelsen slik at du kan jobbe deg oppover. Du vil normalt få høyer temperatur en det romtemperaturen der akvariet står er, dette pga av at lys og pumpe utvikler varme som overføres til vannet. Den laveste temperaturen er normalt om morgen når lyset har vært av lenge og romtemperaturen er på det laveste. Det fleste operer med en temperatur mellom 26 og 28 grader normalt. Mvh Terje

Vil helst ha ca 25, så forferdelig teit at den ikke viser antall grader den står på sånn som på den forrige..
Aqua23
[QUOTE=oscarf]på min står det minimum 16, og max 32. 24C i midten

Tusen takk! Hvor fant du det?

Jeg har en original 100w kolbe fra juwel
kan ta et bilde av kolben å lasten opp om du trenger det!
oscarf
kan ta et bilde av kolben å lasten opp om du trenger det!

Ja takk! Er orginal min også men absolutt ingen info med - dårlig..

Vil helst ha ca 25, så forferdelig teit at den ikke viser antall grader den står på sånn som på den forrige..

Det spiller ingen rolle om det står grader eller ikke på kolben. De fleste kolber er svært unøyaktige. Bruk et termometer og juster kolben opp eller ned til termometeret viser den temperatur du vil ha.

Stephan
oscarf
her er bilder:

Hm, så rart.. Min har bare + og -.. Jaja, takk for hjelpa!
Tror de nye varmekolbene til Juwel har bare + og - se vedlagt link.


Sikkert for de at det blir så unøyaktig med tanke på sluttemperaturen du får i karet.
Min erfaring er at man må ha et godt termometer og stille varmekolben etter dette.
Aqua23
[QUOTE=oscarf]her er bilder:

Hm, så rart.. Min har bare + og -.. Jaja, takk for hjelpa!

Tror de eldre/ eldste kolbene var slike som din, ække sikker jeg!
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap