Pelvicachromis pulcher

Hei


Har etter mange år som tørrlagt akvarist igjen funnet den store gleden ved et pent akvarie,
Noe som er svært moro!
Når jeg nå igjen vurderer sterk å starte opp igjen, vil jeg unngå alle feil jeg gjorde sist for å gjøre dette
så morsomt som mulig. Jeg har de siste dagene gjort stor research over hvordan jeg skal gjøre dette, men trenger noen
svar jeg ikke har funnet enda på hva jeg må gjøre for å oppnå med en litt begresende økonomi men tror det skal gå.

To ting er sikkert, akvariet skal være større enn sist ( Tenkt 200-500l) Det igjen avgjør hva som er best for den ande tingen som er, palettciklider. Jeg skal ha hvertfall ett pent parr med paletter i karet.

Så det jeg lurer på er da: Hvor stort bør akvariet være for at palettene ikke skal gjøre hele til sitt revir??
Jeg har lyst på litt annen fisk også som f.eks bikir, kongo tetra, perle gurami, sverddrager,øksefisk er de jeg er mest usikkre på som jeg har vurdert. Algespisere og noen kardinaler har jeg skjønt skal gå bra så de er vel bankers.

Hva vil størrelsen måtte være for at palette skal få ha det trivlig, og IKKE jage resten av hele akvariet under lek.

Kan strekke meg opp mot 500l men det er maks, så hvor bra saker kan jeg ordne med dette busjette ?



Mvh Tore!
Tilfeldig bekjentskap
© LOFFA 2014
Reklame for plussmedlemskap