Alger… hjelp!

HEI!

har kjøpt meg et brukt saltvannsakvarium på 48 liter. ikke skummer.

I dette akvariet blir det veldig fort grønt? Grønne alger.
jeg hentet dette akvariet på fredag så jeg har ikke hatt dette en uke en gang og de jeg kjøpte akvariet av skrubbet steinene men nå er de grønne igjen. noen som har noen tips?

Hele akvariet var nytt for 3 mnd siden. kan det bare være at det ikke er ordentlig innkjørt enda? Så det kan bli bedre?

tips til hva som spiser disse algene? To reker, sneile.
Av fisker har jeg 4 klovnefisker, og tre jeg ikke husker navn på.
Har enda ikke kjøpt anemoner til fiskene men redd disse blir grønne?

HJELP!

Noen som kan sende meg noen tips?
Inaktiv bruker
Hei!
Har du prøvd aqua life?
Det er et middel som både fungerer i salt og ferskvann, det reduserer algemengden OG lager "snille" bakterier!
Du kan også begynne å bruke "Crystall water" hvis du bruker middelet "aqua safe" fra før av. Aqua life har hvit pakning med tre fiskebilder på forsiden.
Håper det var til hjelp!
Jeg er ikke noe god på saltvann, men hvis du vasker med hevert må du rote rundt i steinene med den.
Kan du forresten legge ut et bilde av karet så kan jeg kanskje studere problemet litt?

Mvh. Ildhalen
Hva slags filtrering har du, når du ikke har skummer? Og er det ikke litt tidlig å ha fisk i allerede nå, når akvariet ble kjøpt inn forrige uke...? Jeg trodde levende stein osv trengte veldig lang tid på å innkjøres.

Har du lært deg å lage saltvannet som trengs allerede? Har du salinitetsmåler til vannet?
Jeg har lært meg og blande saltvann ja. Akvariet har vært i bruk 3 mnd før meg. Så jeg kjøpte med fisk og alt.

Hele baksiden av karet er det filter. Først en svamp,så noen kuler.
ILDHALEN
Hei!:) Har du prøvd aqua life? Det er et middel som både fungerer i salt og ferskvann, det reduserer algemengden [B]OG[/B] lager "snille" bakterier! Du kan også begynne å bruke "Crystall water" hvis du bruker middelet "aqua safe" fra før av. Aqua life har hvit pakning med tre fiskebilder på forsiden. Håper det var til hjelp!:) Jeg er ikke noe god på saltvann, men hvis du vasker med hevert må du rote rundt i steinene med den. Kan du forresten legge ut et bilde av karet så kan jeg kanskje studere problemet litt? Mvh. Ildhalen



Har ikke prøvd aqualife nei. Det kan keg prøve. Takk for tips
Tilfeldig bekjentskap
© Andreas Gradin
Reklame for plussmedlemskap