Sprekt silikon topphjørne.

Som tittelen sier så har nå topphjørne silikonen klart og lure seg fra hverandre, karret er nå tømt og vasket, har fjernet silikonen til hvor den er trygg, testet med å tømme ut og fjerne silikon til det ikke lakk lenger.

nå er spørsmålene:

1. Kan jeg silikonere bare dette hjørnet?

2. Vil resten av silikonen være bytteklar? barret er bare 6 år.....


Ole-christian
Olis
Som tittelen sier så har nå topphjørne silikonen klart og lure seg fra hverandre, karret er nå tømt og vasket, har fjernet silikonen til hvor den er trygg, testet med å tømme ut og fjerne silikon til det ikke lakk lenger. nå er spørsmålene: 1. Kan jeg silikonere bare dette hjørnet? 2. Vil resten av silikonen være bytteklar? barret er bare 6 år..... Ole-christian



Du skriver ingenting om karet, men gjetter meg til at dette er et helglasskar. Vil iallefall anbefale deg å silikonere hele den linjen du har fått sprekk, fra topp til bunn. Når silikon begynner å sprekke er det tegn på enten for stor belastning, eller at silikonen begynner å bli dårlig. Uavhengig av hvor stort karet er (noe du heller ikke nevner) ville jeg vurdert å ta hele karet med ny silikon når dy først er i gang.

Dette er det kun du som ser og det blir derfor din vurdering om dette er nødvendig
Karret er ikke så stort 250l. men er helglass.

Ville du da ha fjernet all silikon så jeg sitter med rå glass plater eller bare silikonere over?

karret står jo egentlig utrolig trykt på 2"10 bord som er laget med gulvspon. som også står i vater så veit liksom ikke
Som nevnt er det kun du som ser hvordan silikonen ser ut, og om alt trengs å byttes.

Om du evnt tar å skifter all silikonen, detter ikke karet fra hverandre av den grunn. Det vil fortsatt være litt heft i mellom glassene der hvor veggene møtes. Føles resten av silikonen, bortsett fra den remsa som må bort, myk og fin? Da ville jeg kun byttet den remsa. Er silikonen ellers hard, ville jeg byttet alt
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap