For mange luftbobler?

Beklager dustete spørsmål, men jeg synes det er veldig mye bittesmå luftbobler i vannet mitt (se video under):

Video

Det er litt så det går utover sikten...

Er dette vanlig/som det skal være? Jeg kan ikke huske å ha lagt merke til at det er slike mengder med små bobler når jeg har vært i butikkene og sett på deres akvarier, selv med filtere med "lufttilførsel".

Jeg har en Aquael-pakke med nedsenket filter i et 112L akvarium.
Ingen spørsmål er dumme! Merkelig tar filtere luft fra overflaten? Det er ikke svevealger da? Synes det hva rart..
Aleksander Hagland
Ingen spørsmål er dumme! Merkelig tar filtere luft fra overflaten? Det er ikke svevealger da? Synes det hva rart..


Det er en egen lufteslange knyttet til filteret slik at luft blandes med vannet som komme r ut, hvis det er det du mener. Det er mulig å justere mengden luft og jeg aner ikke hvordan denne skal stilles. Luftmengden stod på maks fra fabrikken, men jeg har skrudd den ned til ca 50%.


Kan godt hende det er noe annet enn luft også! Jeg bare antok at det var luftbobler. Er det noen annen enn å bruke mikroskop for å finne ut av det mon tro?
Ok det er nok problemet.. Ta av lufteslangen viss det går an, så prøver du og justere utblåset slik at det stikker opp mot overflaten viss du har mulighet for det. viss ikke så må du bare se ann fisken er ikke sikkert di trenger ogsygenet men viss di begynner og stikke hodet opp mot overflaten må du nok montere på slangen igjen! Lykke til
Ellers så setter du utblåset mot veggen, slik at det blir litt bevegelse i vannskorpen.
Dette bør være nok for å få oksygen ned i vannet.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap