Mutert tetra?!

Noen som vet hva som feiler tetraen? Kjøpte 10 tetraer idag usikker hvilken sort men merker noe rart med en av dem. Ser at høyre finnen er dobbel så lang som finnen til venstre. Venstre finnen ser helt normal ut for den er som dem andre sine finner. Også ryggen og heldt bak til halen helt skruglette. Den svømmer helt fint og oppfører seg normalt. Kan det være en sykdom eller noe?
Ser ut som en skade i ryggraden. Enten medfødt eller skadet senere. Uvisst om dette er noe som gir fisken smerter. Men hvis fisken spiser godt, tar seg frem uten synlig ubehag og er aktiv på linje med de andre og interakterer med de andre, så ville jeg tro den har det bra til tross for sitt handicap. Men hvis fisken er litt unnvikende overfor andre fisk av samme art, og ikke spiser stort, kan dette være tegn på at fisken har vondt. Når fisk kommer til det at de slutter å spise er det som regel gått ganske langt, så alle tegn på dårlig appetitt kan være illevarslende.

Jeg har hatt en guppy-hunn med en lignende rygg, og jeg tror det var en skade som kom i ettertid. Så iallefall ingen yngel noengang med en sånn krokete rygg. Uansett, jeg var ikke sikker på om den hunnen hadde smerter, og jeg bestemte meg for at jeg ville avlive den. Jeg hadde 50 andre friske hunner, så...
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap