2 dager gammel yngel borte!

For litt over en mnd siden fikk jeg et Palettpar. Disse var veldig redde og nervøse,så jeg fikk et tips om å skaffe en Tetrastim.
Dette gjorde jeg ( Rødmunntetra) ,og nesten med en gang var redslen plutselig borte og de var i lek.
D har vært mye trafikk ut og inn i hula, og for 3 dager siden var d ca 20 små i åpninga til hula. Hurra!
I forgårs var mor ute å svømte med ongeflokken. Hun jaget litt på hannen og var ikke så interresert i å han han sammen med yngeln.
På kvelden var det han som begynte å jage hoa. Da lyset kom på i går morrest var det ingen yngel å se,til min store fortvilelse!
Hva har skjedd?????? Noen som har erfaringer eller tips og råd!
Nå er paret veldig gode venner igjen, og gjør seg til for hverandre og svømmer sammen. Men vil være litt førevar til neste gang,om mulig! Hjelp!
Dette er helt naturlig, de trenger som alle andre ciklider litt trening før de klarer å passe godt nok på yngelen.
Er det mye nytt som har skjedd i karet, så kan foreldrene bli litt stresset og de begynner da å jage litt etter hverandre, og kan spise yngelen selv.
Etter 3-4 leker vil de begynne å bli flinke til å passe på, og vil da klare å få fram flere og flere yngler etter hver lek.

Gjelder å ha tålmodighet med unge ciklide par.
TUSEN takk for svar! Var litt fortvilt i går ! Lille datra mi gråt, men fikk trøsta henne da. Var vel litt inne på tanke om uerfarne foreldre! Er det no mere jeg bør tenke på i forbindelse med dette? Satser på å klare det etterhvert
Ha litt svakt lys mot akvariumet om natta så fisken ser hva de gjør og yngelen. Ellers bare krysse fingrene. Lite man kan gjøre egentlig

De er nok bare uerfarne skal du se og trenger litt øvelse.

Lykke til!
Takk for tips! Har hatt en liten lampe på oppe på veggen,men kanskje den må være nærmere........ Krysser iallefall fingrene neste gang
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap