Liten malle

Har en liten malle i karet mitt. Brun med noen lyse flekker. Den er vel rundt 4 cm, og skal i følge dyrebutikken ikke bli noe større. Men jeg lurer altså på hva slags type det er? For det har jeg selvfølgelig klart å glemme (kjøpte den rundt juletider).

Noen ganger får det også noen slags flekker/striper på kroppen og hodet, og jeg har tenkt sykdom, men også en form for kamuflasje. Kommer og går. Noen tips?


Den kan ligne på den på bildet.
Det er vel en vanlig ancistrus sp. oppdrettsvaroant det der. Du kan lese mer her http://akvaforum.no/profile.cfm?id=3345
Ja, tenkte det var en ancistrus, men visste ikke hvilken type.. Men hva med størrelsen? På linken din står det opp til 15 cm, men det er vel kanskje samme type selvom noen blir max 4-5 mens andre blir max 9? Ho i butikken hadde i hvert fall 3 forskjellige typer (og altså 3 forskjellige størrelser)

Og hva med "kamuflasjen"? Noen som har vært borti det? Nå la jeg akkurat merke til at den plutselig var helt lys, med prikker. Vips ble den mørk og disse stripene/flekkene kom frem.
Tilfeldig bekjentskap
© Ole Petter Bjørling
Reklame for plussmedlemskap