Biltema sand

Hei!

Vet at Biltema sand er en del brukt i akvarier, bare lurer på om dette er en sand type som vil bli veldig kompakt/hard med tiden. Eller holder den seg forholsvis løs?

Jnad
Inaktiv bruker
Hei, har brukt den groveste av biltemas akvariesand tidligere, 0.2-1mm med bra resultat. Opplevde ikke at sanden pakket seg veldig, men vende om på sanden av og til skal det sies. Planteveksten var akseptabel.
Har biltemasand i alle karene mine. Og har coryer i alle utenom et kar. Sanda er like fin i kar med coryer som i kar uten, plantene vokser veldig godt i ene karet mitt (eneste jeg har gått inn for frem til i går) og det er i det hele veldig fornøyde både fiskene, plantene og jeg
jnad
Hei! Vet at Biltema sand er en del brukt i akvarier, bare lurer på om dette er en sand type som vil bli veldig kompakt/hard med tiden. Eller holder den seg forholsvis løs? Jnad


Jeg har kun Corydoras i akvariene mine, og de roter jo konstant nedi sanden med bartene sine. Jeg har aldri opplevd at sanden blir "kompakt" på noen måte. Men om det kan skyldes Coryene, eller om det ville vært like "løst og fint" bunnlag uansett, vet jeg ikke.

Hvordan det vil arte seg i et kar uten bunnlevende fisk overhodet, vet jeg ikke. Men jeg tror ikke det vil være noe problem.
Tilfeldig bekjentskap
© -mette-
Reklame for plussmedlemskap