Tregner innvendig pumpe og filter

Ser at pumpen min ikke alltid starter nå, og ser for meg at det er lurt å tenke på en ny. Leser at fluval 2/3/4+ serien får mye skryt. Selges denne ennå, kan ikke finne den i salg nå? Eller kanskje er den erstattet med ey modell? Karet mitt er et 60 liter, tar imot forslag til pumpe som passer
Plussmedlem
Ja, disse modellene har blitt erstattet med U-serien.

Men du kan sikkert finne den eldre serien på hylla i en eller annen dyrebutikk.
2+ kan bli litt lite til 60 liter. Mulig også U2, men det kan bli dårlig med plass til U3 ettersom det nesten er 30 cm i høyde.
Fluval u serie
Noen som kjenner til om u serien kan forbedres slik som + serien kan? Eller har Fluval lært og gjort forbedringer selv kanskje?

Er det noen tommelfinger regel når det gjelder gjennomstrømning pg filter størrelse? Noe man kan beregne seg frem til i forhold til størrelsen på karet man har.
Jeg modifiserte det, så det er mulig.
Det er tre kammer i u2.
I kammer 1 er det filtervatt og grov svamp
I kammer 2 er det keramikk makaroni
I kammer 3 som er likt som kammer 1
Plussmedlem
Hva med DETTE, eller en av filterene i denne serien? Disse er billige og bra, etter min mening, og jeg har noen av disse gående nå selv.

Du får mye kvalitet på pengene, altså. Alt i alt veldig enkle og greie innvendige filtere
Plussmedlem
Anders K
Hva med DETTE, eller en av filterene i denne serien? Disse er billige og bra, etter min mening, og jeg har noen av disse gående nå selv. Du får mye kvalitet på pengene, altså. Alt i alt veldig enkle og greie innvendige filtere :-)

Gjettekonkurranse
Plussmedlem
Unnskyld! HER... :p

Litt lettere nå, vil jeg tro
Ja, Eheim er kanskje like bra. Leste bare mye positivt om pluss serien til Fluval, som nå er U serien ser det ut til. Med det jeg har lest meg til så er mengden filter materiale viktig. I mitt akvariet så er det noe som heter Bluwave som er filteret og pumpe http://www.ferplast.com/en/shop/bluwave-03. Dette ser ut til å ha mye større filtermasse enn både Eheim og Fluval. Synd at pumpen virker til å være på vei tol å svikte siden den ikke alltid starter opp igjen etter vannbytte. Er det foresten vanlig å måtte skru av pumpen ved vannbytte? Jeg må det ellers går den tom for vann, er det slik det skal fungere?
De *aller aller fleste* pumper skal absolutt ikke kjøres over vann. De kan fort bli ødelagt av å kjøre tørt, det er viktig å trekke ut støpselet før du begynner å tappe ut vann
Innvendig filter/pumper - vannrett plassering?
En tanke... Må disse stå loddrett? eller kan de settes vannrett... Kommer ann på hvordan de er bygd tenker jeg
De må ikke stå loddrett, så lenge de er under vann går det bra
Tilfeldig bekjentskap
© Håvard Støre Andresen
Reklame for plussmedlemskap