Hvilken fisk går sammen med reker?

Skal nå kjøpe nytt akvarie, 180 liter ca. Og vil gjærne ha reker + fisk men usikker på hvilke fisker som går sammens med reker? Noen som har noe erfaringer?
Inaktiv bruker
Palettciklider er veldig glad i reker så det er en dårlig kombo! Stort sett alt som går inn i munnen på fisk er mat, så det kan lønne seg å se etter store reker og liten fisk...
Har satt inn amanoreker sammen med kardinaltetra hos meg og så langt går det bra.
Boraras maculatus går veldig fint med sakurareker, her kryr det av rekebebiser
Det virker som de er mer interessert i de røde bierekene, jeg antar det er pga kontrastfargene. Men det vokser opp unger fra bierekene også.
Takk for svar Da blir det garantert en stim med Boraras maculatus Hvor mange bør jeg kjøpe for at dem skal trives?

Hva med Neon tetra eller Svart tetra sammens med reker?

Har nå 2 stk Albino Ancistrus sp. i mitt 60 liters akvarie sammens med kirsebærreker. Ingen problemer så langt Disse er enda små, 2,5 cm og 4 cm. Noen som vet noe om dette vil gå bra når Albino Ancistrus sp. blir større?
Har fått egg på en av rekene mine, første gang og gleder meg veldig til de klekker! Men er litt bekymra for at dette kan gå galt.. Noen erfaringer? )
Jeg har 30 B. maculatus i min 180 liter, det er akkurat passe synes jeg, ville ikke hatt flere, de gjør mye ut av seg og jeg synes det er en passelig mengde fisk.
De bør nok være minst 10 sammen

Ancistrus er for trege til å ta reker, så det skal nok gå helt fint
Min erfaring er at levendeføder og maller går stort sett greit sammen med reker så lenge rekene har planter å gjemme seg i. Jeg ville styrt unna alle ciklider. Klorereke tar små fisk så den ville jeg også styrt unna.
Boraras brigittae passer fint til reker. Har selv 10 av disse sammen med et ukjent antall rilireker. Har sett en viss interesse for rekeyngelen, men veeldig lite, og aldrig sett at fisken tar de. Fin liten fisk Rekestammen øker og øker...
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap