Bekymret for ottoene

Jeg har 5 stk ottoer og nå begynner jeg å bli bekymret for et par av dem. Det begynte med at en svømte opp og ned i et hjørne hele tiden. Har ikke sett dette før i kveld. Etter en stund ble en annen med på det hele og nå flyr de opp og ned hele tiden og ser superstressa ut.

Karet er relativt nytt, nitritten er på 0 (grønngul tetratest), Nitraten 12,5, gH er 7, pH er 7.

I skrivende stund har to andre begynt samme adferd i et annet hjørne. Er det grunn til bekymring eller er de bare glade for at det er helg?
Ingen som vet?
Er redd de skal stryke med sånn som de stresser i hjørnene. De har ikke holdt på sånn før. De tre første har vel vært her siden 12.03, de andre siden torsdag.
Temperaturen er 24 grader, så det kan vel ikke være den som er problemet heller.
Ga dem en agurk som tilleggsfór, de må jo bli sultne av all den svømminga.
Snapper de luft ? Har du andre fisker i karet som viser uvanlig adferd?

Det KAN være at de er litt våryre, og driver med leksadferd :o)
De snapper ikke luft, de andre fiskene holder seg bare litt unna de som styrer i hjørnene.
Våryre, hehe.. det hadde jeg ikke tenkt på. :rødme:
Satser på det, for da er de vel friske
(men det ser helt fryktelig stressende ut, altså..)
Krysser fingrene for at de er våryre :o)

Men ta gjerne noen ekstra vannbytter, særlig fordi karet er ralativt nytt. Og anbefaler deg også å kjøpe JBL nitritttest, den er mye bedre enn tetra sin. Tetra viser ikke utslag før nitritten er 0,3 og det er dødelig for mange fisker. JBL sin viser nitritt fra 0,05 og da har man mulighet til å gjøre noe før fisken blir alvorlig svekket.
Ok, da blir det en JBL nitrittest når denne er tom. Kan umulig være lenge til så ofte som jeg har testa.... :p Men, jeg tenker som så at når fargen er signalgul er det et godt tegn(mye skarpere gulfarge enn det som er på fargekartet)

Får ta et vannbytte i morgen for sikkerhetsskyld.
De har forresten roet seg ned noe i dag. Blitt litt for opptatte av agurken jeg la i karet
Tilfeldig bekjentskap
© Martina D. Aspevik
Reklame for plussmedlemskap