Vanntest

Holder på innkjøre ett akvarium og trenger et sett.
Lurte på om noen hadde noen anbefaling og priser?
Som regel er det billigst å kjøpe testene på nettet, da det gjerne er halv pris eller enda billigere ifht å kjøpe dem i vanlig zoobutikk. Jeg betalte nylig nesten 280 kr for en test i en vanlig zoobutikk i Oslo, samme test som på nettet kostet 130 kr....(!)

Anbefaler at du kjøper JBL tester da de som regel er mer eksakte enn Tetra sine, og de er utstyrt med holdbarhetsdato.
Det finnes flere nettbutikker å velge mellom, men en jeg kan anbefale og ofte bruker er Aquamanias. Du kan også ta en kikk på utvalget av vanntester hos Webzoo.

De aller viktigste testene når man er nybegynner er ammoniakk, nitritt, ph og nitrat. Du kan sløyfe ammoniakktesten hvis akvariet ditt har vært i drift i mer enn to uker og du ikke har fisk i det (ennå). De tre andre nevnte testene er etter min mening et må-ha for alle akvarister
mona o
Som regel er det billigst å kjøpe testene på nettet, da det gjerne er halv pris eller enda billigere ifht å kjøpe dem i vanlig zoobutikk. Jeg betalte nylig nesten 280 kr for en test i en vanlig zoobutikk i Oslo, samme test som på nettet kostet 130 kr....(!) Anbefaler at du kjøper JBL tester da de som regel er mer eksakte enn Tetra sine, og de er utstyrt med holdbarhetsdato. Det finnes flere nettbutikker å velge mellom, men en jeg kan anbefale og ofte bruker er [URLBLOCK1]. Du kan også ta en kikk på utvalget av [URLBLOCK2]. De aller viktigste testene når man er nybegynner er ammoniakk, nitritt, ph og nitrat. Du kan sløyfe ammoniakktesten hvis akvariet ditt har vært i drift i mer enn to uker og du ikke har fisk i det (ennå). De tre andre nevnte testene er etter min mening et må-ha for alle akvarister :)


Takk skal du ha! Må nok absolutt stikke innom dyrebutikeni morgen å få kjøpt disse Føler jeg "ikke har tid" til å bestille over nett denne gang men tusen takk for link og svar! Ha en forsatt fin påske
som Mona sier er de svindyre i vanlig dyrebutikk. Kjøp på nett. Kan også anbefale både webzoo, og aquamanias.

Du holder på å kjøre inn? Da har du tid til å vente til pakken fra nettsjappa kommer...
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap