Skal ha mitt første akvarie

Hei!

Jeg skal begi meg ut i akvariens verden iløpet av våren

Har ikke vært noe borti akvarier før, men har lest rundt på nettet nå i 2-3 dager, og tatt til meg div om oppstartsfase osv osv

Vet ikke helt hvor dumt dette er, men har utrolig lyst til å gå for et saltvanns akvarie som mitt første akvarie.. evt kunne jeg tenkt meg amazonas biotop akvarium..

Har sett på Juwel Rio 240 eller 300L akvarium!

er dette "passe" størrelse for en nybegynner ? uten at man trenger å angre på å ha kjøpt for lite basseng om man blir ordentlig bitt av basillen ?

takker for innspill på forhånd! og kom gjerne med tips om det er helt høl i hode å starte med saltvann..

Mvh
Hei og velkommen til forumet! 2-300 liter er veldig bra størrelse for en nybegynner, da større rett og slett er bedre med tanke på vannverdier og valg av fisk. Saltvannsakvarie er gjerne mer arbeid, både i starten og med tanke på vedlikehold, og så er det ganske dyrt om du skal ha noe som varer. Et amazonas biotopakvarium er ofte stabilt og enkelt i drift, i hvert fall i et så stort kar. Det er mange her som kan mer enn meg, men det var i hvert fall mine tanker i farten.
Tilfeldig bekjentskap
© Trude T.
Reklame for plussmedlemskap