Min første fisk

Har et 540L kar som er klart for fisk nå, men hvilke type fisk ?

Jeg vil ikke ha noen slemme fisker eller kampfisker etc som bare lager bråk. Jeg vil ha normale oppegående fisker som kan klare seg gjennom en hverdag uten å måtte ha behov for å slåss med andre.

Så hva kan dere foreslå ?


NB: Jeg er nybegynner
For å kunne foreslå noe som helst trenger vi å vite hva slags vannverdier du har i akvariet ditt.
Men...heftig for en nybegynner å gå rett på en 540 liter ! Når du sier "klart for fisk", så mener du at det er ferdig innkjørt ?
jeg ville kansje noen slørhaler de kan jo bli 39 cm. Har en på 18 cm selv, ganske kul fisk !
Målte alt idag. Fikk dette

no2 1-5*
no3 25-50
GH 4dh
KH 6dh
pH 6.8
CL 0

*usikker på fargen
Da er ikke akvariet ferdig innkjørt, og du må vente til NH3/NH4 og NO2 er null. Når det gjelder fisk kan en stim med praktbotia være et alternativ?
Kontorstol
Da er ikke akvariet ferdig innkjørt, og du må vente til NH3/NH4 og NO2 er null. :-) Når det gjelder fisk kan en stim med praktbotia være et alternativ? :-)


Det er mulig det, fisken ser fin ut, men 40cm er litt stor Selger du disse?

Passer dem til et 540 liter da? Jeg tenker om en stim av de blir alle 40cm må jeg jo oppgradere til 10,000 liter
ja, men det tar ca 15 år får de blir så store
Ja du har de nok i mange år før de blir så store, og det er ikke sikkert at de blir det uansett. Pen fisk er det i hvert fall, og den er på ønskelisten min til jeg får stort nok akvarium (så nei, jeg selger heller ikke).
hva koster disse og legger de egg eller levende ?
Nå vet jeg ikke prisen i vanlig butikk, men Aquamanias har de til 49kr stk. De legger egg. De spiser forresten snegler, så du slipper å bli plaget av det.
Tilfeldig bekjentskap
© Edward O. Murdy
Reklame for plussmedlemskap