Hva slags fisk passer sammen med guppy?

Hei! Hva slags fisk passer sammen med guppy?
Hvor stort er akvariumet da og hvor mange guppy har du i det evt andre fisker?
Kampfisk går ikke alltid bra sammed med guppy, da kampfisken kan bli provosert av slørene til guppy dersom de har store slør i fine farger.
Så lenge de alle er gutter da.
Ikke nødvendigvis. Jeg har hatt en hunnkampfisk som nesten drepte hannkampfisken helt uten videre. Måtte levere den tilbake.
Tror ikke jeg skal ha noe kampfisk.har foreløpig en gullfiskbolle med to gullfisker. Har tenkt meg et akvarium på 60-110 liter (kommer ann på hva jeg kommer over). Men har et lite spørsmål: farfaren min hadde skilpadder når han var liten, og sa at det er kjempe gøy å se på de små skall dyrene. Men hva slags fisker kan da gå sammen med skilpadder?kan guppy det?
skilpadder er for tiden ikke lov å ha i norge uten spesialtillatelse pga allergi. og da er det kun landskillpadder som er lov. gullfisk i bolle er dyreplageri, men det håper jeg du vet..
Ok men går scalarer og guppy sammen? (Og Neon tetra?)
Du kan ikke ha scalare i noe under 2-300 liter. Neon tetra går greit.
Enig at scalarer ikke går i ett så lite akvarium som du skal kjøpe (60-100l), men jeg anbefaler heller ikke å ha guppy og neontetra sammen da dem skal ha forskjellige vannverdier. Guppyer formerer seg veldig så jeg ville nok bare holdt meg til det, evt 1 malle og det finnes masse fine snegler i søte farger. Sjekk Heidi sin annonse her på rubrikk.
Men er det noen fisker dere anbefaler? Skal jeg se på vannverdier? Så hvis to forskjellige fisker som guppy og en annen, så skal jeg se på vannverdier? Eller er det noe mer? Sotra for så mye spørsmål! Har lest, men får ikke alltid det svaret jeg trenger!
Beste er å finne ut hvor stort akvarium du skal ha. Det er stor forskjell på 60l og 100l.
Så for å gjøre det lettest for deg finner du ut hva slags vannverdier du har i springen før du kjøper fisk. Da slipper du å tilsette noe i vannet som f.eks øker/senker ph og gh.
Om du skal ha guppy i karet må du nok øke både ph og gh (hvilke metoder kan du søke på forumet her)
Det er viktig at hver art får sine riktige vannverdier ellers kan dem bli syke og dø.
Om du går inn på den grønne linjen over her. KUNNSKAP så inn på Fiskebasen kan du sette inn ph og gh gradene som guppy skal ha samt str på akvariumet du skal kjøpe. Utifra der finner du fisker som passer.
Tilfeldig bekjentskap
© Trym Andreassen
Reklame for plussmedlemskap