Hvilken fisk er dette?

Hei! Vi har kjøpt ett brukt akvarium med fisker. Han som selgte trodde det var ciklider, men synes ikke google bildene stemmer. Å hvis det er ciklide hvilken type?
Bilde
Litt dårlig bilde så legger ved noen fler.
Tusen takk !
Det var jo helt riktig ! Står at den ikke er så aggresiv. Men virker ikke som de går så godt sammen med guppy og golden barb hvertfall funnet ett par stykker av små fiska døde etter at vi fikk det nye akvariumet. :/ kan ingen ting om denne fisken noen som har tips?
De har vel ett rykte på seg for å spise alt som får plass i munnen dems. Kanskje derfor du har mistet guppy'er og barbe'er, hvis du kan se at de har blitt spist noe på?

De graver og raserer fort plantene hvis de er i lekshumør, i tillegg til å spise dem når de er sultne:p

De krever en del plass, personlig ville jeg ikke hatt de i noe mindre enn 250l, og gjerne større enn de også. Ser det er anbefalt 375l i basen.. De vil også gjerne ha litt surere vann enn hva som er normalt springvann, under 7 bør det iallefall være, gjerne ned mot 6-tallet.

Det skal også sies at jeg ikke har noen erfaring med disse selv, men har en venninne som har ett artskar med de, derfor jeg kan litt.. Lykke til!
Hvis du skal beholde de, anbefaler jeg at du selger unna de andre fiskene du nevner her.
Hvis du ser på tråden min (Heros Severus og Uaru rede , så ser du noen voksne individer av denne fisken.
Veldig fin fisk , men de blir utrolig hissige mot hverandre når de blir kjønnsmoden (Hvis du har flere hanner i ett kar) Iallefall er det det jeg har erfart i den korte perioden jeg har hatt de.
Kunne veldig gjærne tenkt meg å kjøpt de av deg hvis du skulle solgt de, men ser du bor ett godt stykke unna :P
Mr.brekstad
Har fått redda de som erigjen av små fiska over i ett annet kar, men krysser fingrene for scarlaren. Kunne gjerne solgt di, så du får si ifra om du skal ha deg en sørlandstur til sommeren
Er det vanlig at di heros fiska er mye i overflaten og trekker luft?
Det blir nok en litt for lang kjøretur. Men hvis du kjenner noen som kjører langtransport , som skal oppover etc, så går det jo an.

Det er ikke helt vanlig at de går til overflaten for luft. Da har du for lite oksygen i vannet ditt.

Sjekk vannverdiene , og sett ei pumpe eller en powerhead som bruter vannskorpen.
Tilfeldig bekjentskap
© ØrjanMc
Reklame for plussmedlemskap