Trenger jeg underlag mellom akvariet og akvariebordet?

Ok...som sikkert kommer til å bli etterfulgt av 999 dumme spørsmål til i de kommende ukene...

250 liter som jeg nå er klar til å løfte opp på bordet. Men.....da jeg kjøpte akvariet for noen uker siden fulgte det med en matte under(type liggeunderlag...?). Altså...skal den matten ligge under akvariet mellom det og bordet eller kan jeg bare ta den bort?
spiller ingen rolle, det er nok der bare så vann ikke skal søles og ødlegge bordet, er jo såpass tungt at det er ikke pga friksjon.
Plussmedlem
Thomas Vikersveen
spiller ingen rolle, det er nok der bare så vann ikke skal søles og ødlegge bordet, er jo såpass tungt at det er ikke pga friksjon.


Veldig ofte er det at man vil beskytte glasset grunnen til at man bruker liggeunderlag eller isopor under karet. Særlig på helglasskar....
Så jo, det spiller ofte en rolle. En viktig rolle. Og det er ikke alltid bare til å ta det bort....
det har jo en grunn at det er med
Den brukes under akvariet for og utjevne ujevnheter der det står.
Takker for svarene. Da kom da akvariet på plass iløpet av natta. Med matta under. Så da gjenstår bare alt det andre )
Underlaget er ikke alltid nødvendig, men en grei forsikring i tilfelle underlaget ikke er helt rett, så det er ikke så dumt å ha det. Husk også på å være veldig nøyaktig når du vatrer opp karet, slik at det står helt rett. Glass er sterkt, men det tåler ikke bøy og spenn, og 250 liter på gulvet er litt kjedelig, for å si det mildt.

Forøvrig, det finnes ikke dumme spørsmål :o) Det aller dummeste man gjør i denne hobbyen er å ikke spørre, og dermed risikere å gjøre mange feil :o)

Hvis du er nybegynner, så finner du mange fine artikler på "Akvarieskolen" på linken oppe til venstre. Sett deg inn i innkjøring, det er aller viktigst om du vil ha friske fisker som trives :o)
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap