Siamese algae eater eller siamese flying fox???

Har etter 2 ukers research gitt fullstendig opp om hvordan man kan se forskjell på SAE og SFF. SAE har en bart på hver side, den svarte stripen går gjennom hele halefinnen, ingen tegn til en lys stripe over den svarte og den e mer aggresiv enn flying fox.(blablabla)

her kommer greia.
har 3 Flying fox, kjøpt på 2 forskjellige plasser. hun ene jeg kjøpte med sier hun KUN kjøper SFF fordi (hold dere fast) eneste Algeeteren som spiser penselhår. hun har holdt på med akvarier i snart 45 år og sier selv hun ser forskjell om di er i separerte akvarier ved siden av hverandre.
Hun har holdt sin lit til sine eksperter og dem hun for fiskene med, så hun er sta på at hun har baaare SFF.
men ja... holder på å bli innlagt på psykiatrisk om jeg funderer mer på dette her..

nyt bilde av mine 3 Siamesiske Flying Fox.
Vet ikke om FF spiser penselalger, men vet at Sae'r gjør det. Har selv hatt penselalger 2 ganger og gikk til innkjøp av Sae'r (ikke FF) begge gangene og så selv at dem spiste algene. Så utifra det hun sier er at saer ikke spiser penselalger er bare tull.

Klarer du å ta ett nærbilde av fisken. Gjerne hele fisken på siden samt munnen med bartene. Vet dem svømmer fort, men gi dem en halv malle tablett inntil glasset så er det lettere å ta ordentlig bilde av dem.
Cathy
Vet ikke om FF spiser penselalger, men vet at Sae'r gjør det. Har selv hatt penselalger 2 ganger og gikk til innkjøp av Sae'r (ikke FF) begge gangene og så selv at dem spiste algene. Så utifra det hun sier er at saer ikke spiser penselalger er bare tull. Klarer du å ta ett nærbilde av fisken. Gjerne hele fisken på siden samt munnen med bartene. Vet dem svømmer fort, men gi dem en halv malle tablett inntil glasset så er det lettere å ta ordentlig bilde av dem.

Vell den fisken som e har fått er helt rå i å spise alger på planter og på glass etc. Sorry kan legge ut noen bilder til, men kan ikke love nokke bra bilde. Tabletten er d pansermallene som går helt mad på slik at SAE/SFF ikke kommer til å bare svømmer i bakgrunnen og spiser d pansermallen roter. Når d kommer til penselalger mener hum de gråe dottene som vokser på glasset. Vell vell.. Her er noen fler bilder. Btw utifra d jeg har segt har fisken KUN en bart på hver side.
Skal sjekke igjennom bilde folder'n min imorra og finne noen bedre sae bilder enn hva jeg har i tråden min, men fant iallefall denne der. Dette er en av de første jeg hadde og det er SAE.
[External Image]

Men som du ser tydelig på den øverste der så har den veldig lys stripe over det sorte og mange andre sider så står den som FF. Veldig mange sider viser forskjellige så jeg skjønner godt man blir rar i hue.

Var ikke helt enkelt å se på bildene dine. Men hva med å dele tabletten i 2, 1 på hver side. Tar pansermallene begge sider eller kaster dem seg bare over 1? (griske monstrer)
Siameser eller flying fox
Har en gang lært at man kan se forskjell på disse to ved å se på den sorte midtstripa. om den går helt ut i halefinnen så er det en siameser, stopper den ved "halefinnerota" er det en flying fox.
lykke til
Photobucket ville vist ikke være grei idag så jeg får legge ut bildene på AF istedenfor.
Her er iallefall noen ok bilder jeg kunne finne av mine SAER.
Cathy
Photobucket ville vist ikke være grei idag så jeg får legge ut bildene på AF istedenfor. Her er iallefall noen ok bilder jeg kunne finne av mine SAER.


yeah! ser godt hvilken fisk d er.. men forstår bare ikke hvordan man kan si at en SAE er en SFF.. etter d jeg har funne ut har SFF en tydlig lys stripe over den svarte i midten i tillegg til d er finnene utenom halefinnen farget. greia er at begge dyrebutikkene hadde skrevet at d var en SFF. jeg som ikke har hatt akvarie i 1 måned engang kan da ikke overbevise noen som har hatt erfaring med akvarie så lenge som 45år? d er jo snart dobbelt så gammel som d jeg er!

1. Den Siamesiske Flying Foxen er ikke god algeeter i forhold til Siamesiske algeeteren

2. Den Siamesiske Flying Foxen er mer agressiv i forhold til Siamesisk algeeteren

3. Den Siamesiske Algeeteren har mer gjennomsiktige finner i forhold til Siamesisk Flying Foxen

4. Den Siamesiske Algeeteren har en sort lang stripe i spissen av halefinnen? i forhold til Siamesisk Flying Foxen

5. Den Siamesiske Flying Foxen har en lys stripe over den sorte i forhold til Siamesisk Algeeteren

6. Den Siamesiske Flying Foxen har ikke gjennomsiktige finner i forhold til Siamesisk Algeeteren som nevnt har.

7. Den Siamesiske Algeeteren har ett sett med barter som er små og korte i forhold til Siamesiske Flying Foxen som har to sett

8. De er ikke i sammen art

9. Den Siamesiske Flying Foxen har bartene lengre inntil kroppen og skjuler dem litt i forhold til Siamesiske Algeeteren som har dem lett seelig

10. Den Siamesiske Flying Foxen har også mer gulaktig skinn i forhold til Siamesiske Algeeteren som har hvitest mulig.
Tilfeldig bekjentskap
© J.W. Armbruster
Reklame for plussmedlemskap