Drektig?

Hei!
Kan noen hjelpe meg å finne ut om denne er drektig (gravid)?
Se bildet. Den øverste fisken, står en pil under den.
Har 5 platy i akvariet, alle er "damer" å flere som har stor mage
De to øverste med sort på halen har i allefall helt sikkert fått i seg noe de ikke har spist. Gikk det hanner i karet du fikk dem fra kan du regne med at de andre kommer etter. Småbladete planter eller mose som gjemmesteder for de små er tingen, så skal du se de fem blir til mange om en stund...

Fordi mange av oss har startet med "standard" levendefødere, og spørsmålene selvfølgelig hagler når man er ny i faget, har kloke hoder laget en egen tråd om saken. Og som vanlig er det en million meninger ute og går, du finner den fremgangsmåten som passer for deg.

Uansett - gled deg, du skal bli Platymamma! Like rørende hver gang
oi, det kan bli en del. 4 av 5 platyer er drektig. Kjøpte dem i butikken i dag. (hanner var i samme akvarium i butikken). Vet du hvor lang tid det tar før de føder? og hvor langt de er kommet? Skal de ha mer mat enn de andre fiskene?
Har 4 guppyer, 5 sverddrager (2 hanner og 3 hunner) og 1 alge spiser i samme akvarium
For som normalt. Når de små er kommet kan du fore med avskallet artemia. Gir best vekst føler jeg.

Synes den største ser ut som den har lyst til å føde snart, men er ikke så flink til å se det. Har bomma andre veien også jeg, der jeg synes det ser lenge ut og vips sitter man brått med småttiser.

Gode gjemmeplasser er viktig. Gulrotgress og mose er veldig populært her. Flyte planter også.

Masse lykke til med småttiser.
Tilfeldig bekjentskap
© Grethe Leo
Reklame for plussmedlemskap